Ink @ Four Points by Sheraton Shenzhen - Reisverslag uit Shenzhen, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu Ink @ Four Points by Sheraton Shenzhen - Reisverslag uit Shenzhen, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu

Ink @ Four Points by Sheraton Shenzhen

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

08 Augustus 2006 | China, Shenzhen

De tweede week Shenzhen begint alweer goed, meteen avontuur in ’t ziekenhuis: de dumplings waren weer eens niet zo goed bevallen..tja gaat toch wel effe anders in zo’n Chinees ziekenhuis, urinetest wordt niet gedaan in apart hok ofzo, nee lekker openbaartoilet en met urinemonster zonder deksel loop je dan door de wachtruimte te sjouwen.. Resultaat kleine maaginfectie..gevolg 2 uur lang infuus..ehmm geen andere optie, pfwieeff medicijnen was ook een mogelijkheid en ’t gaat gelukkig alweer een stuk beter, dus tijd voor een update van de eerste indrukken..

Zondag 30 Juli kwam ik aan in Shenzhen na een lange, vermoeiende reis met nog een overnachting in Hong Kong!Mann..na jaartje in Macau te hebben gewoond is 't echt weer even omschakelen naar deze miljoenenstad..in Shenzhen leven wel 12 mln mensen, waarvan er maar 1.9 mln officieel geregisteerd staan?!?!

Ik werd meteen goed opgevangen door 't hotel, en naar mijn appartementje gebracht!Nou serieus..voor Chinees doen, heb k 't er maar weer goed van afgebracht..heerlijk appartementje met alles erop en eraan, en eigen slaapkamer!En nog 't belangrijkste super leuk huisgenootje, ze komt uit Malaysia maar studeert in Leeuwarden en loopt hier nu laatste jaar stage, hoe toevallig?!?

Dinsdag meteen aan de slag, k loop hier echt als blonde reus door 't hotel..was al 2x zo groot als die Chinezen, moet ik ook nog eens hakken van 5cm aan!!Eerst was de uitspraak van mijn naam nog Imka..maar nu roepen de meeste al Ink!!Wel super lieve collega's, ze willen je met alles helpen, alleen veel geduld hebben want ‘t Engelse niveau is een stuk lager!Wel schattig, want de namen worden hier heel anders uitgesproken: zo hebben we een Stephen, noemen ze Steven en Hudson wordt Hassan genoemd!?

Ik ben nu dus management trainee Rooms Division, met name gericht op Front Office. Eerste maanden wordt ik meer operationeel getraind o.a. bij concierge, Operator en Front Office. Daarna zal ik echt als Guest Service Manager worden getraind, en met name om op de internationale gasten te richten omdat door taalverschil vaak nog problemen ontstaan. Ik ben samen met de executive assistant manager dan ook de enige buitenlander in ‘t hotel. Ik ben ook al officieel gebombardeerd tot de Engelse lerares, elke dag geef ik een half uurtje les!Zo wordt er nu ook echt aan mijn Chinees gewerkt, en ga ik waarschijnlijk binnenkort een cursus beginnen!!

'T weekend was a real Dutch weekend..meteen al paar Dutchies ontmoet die hier ook aan 't werk zijn(Trudy - Holliday Inn, Bart - Kempinski, Joost - Holiday Inn)!Vrijdag natuurlijk even de kroegen verkend..shekou is best wel een westers gedeelte met leuke barretjes en restaurantjes, er ligt zelfs een mega cruise schip aan land waar je lekker kan chillen..dus ook meteen aangevallen bij de brazilian bbq na een hele week 3x per dag Chinees te hebben gegeten!
Zaterdag was girl time and dus shopping day!Oh my godd!!Heb nog nooit zoveel shoppings malls bij elkaar gezien en zo groot!!Na hele dag tussen miljoenen Chinezen slenteren ben je dan ook helemaal kapot!Zondag met Trudy en Bart op pad Shenzhen verder verkend. Ook nog even bij weer een andere Bart langs geweest die bij Crown Plaza werkt. En tja, Iem de anti-fastfood slaat hier misschien nog wel om in de fastfood-freak..na week Chinees eten,loopt 't water je wel in de mond als je Taco Bell (Mexicaans) of Pizza hut ziet!By the way pizza hut ziet er hier zelfs sjiek uit, en moet je in een rij gaan staan tot je naar een tafeltje wordt gebracht?!?!

Na mijn Nederlandse doorbraak op de televisie (NOS), tja als ik weg ga doe ik 't ook goed..http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/3622 (have a look)!
Had ik ook de kans voor mijn Chinese doorbraak, of k midden in 't winkelcentrum in aan glazen box even 5 min. karoake wilde zingen voor de Chinese tv..toch maar vriendelijk bedankt, met mijn zangtalent!!

By the way: Alle fanmail kan naar 't volgende adres worden gestuurd:

Four Points by Sheraton Shenzhen
Ymke de Rooij
5 Guihua Road
Futian Free Trade Zone
Shenzhen, Guangdong 518038
China


Nog genoeg te vertellen maar dat komt de volgende keer wel, eerst moet mijn maag nog even bijkomen!!

Zaijian Ymke

Pics coming soon!

  • 08 Augustus 2006 - 12:55

    Noodle:

    Yo chopstick!
    Wat the fock heb jij voor dumplings gegeten? Je moet het ook gewoon bij noodles houden haha...
    Leuk verhaal, heb zin in october!!
    SH bruist ook nog steeds, donderdag ga ik de hele dag chillen in jacuzzi van een rooftop restaurant. Incluis massages en Champagne natuurlijk! Lang leve Chinaaaaaaaa
    Zaijian!

  • 08 Augustus 2006 - 13:52

    Ria:

    Ik zag dat mijn 1e reactie niet is verwerkt, dus opnieuw!!! Als eerste van harte beterschap met je maaginfectie, hopelijk gaat het wat beter. Ook een vraag: op het filmpje van de nos, is dat Wim met die zakdoek in het begin (degene met dat groene t-shirt), zag ik dat goed???
    Je maakt weer van alles mee, leuk om te lezen, en dat karaoke gewoon doen, lachen toch!!!
    Een hartelijke groet vanuit Veldhoven van ons allemaal maar speciaal van mij - Ria xxx

  • 08 Augustus 2006 - 17:06

    Limburg:

    Maar mien leef Ymke wat maak je nu toch weer allemaal mee.Tis toch wel een andere ervaring dan naar school gaan lijkt me.Ink klinkt ook niet gek ik denk dat wij je ook zo gaan noemen dit jaar daarna zien we wel weer verder.Let wel een beetje op jezelf want 't moet niet zo hoeven zijn dat je in elke stad een ziekenhuis van binnen gezien moet hebben.Krijgen jouw chineesjes ook een eind exametje? Toch wel tof wat je weer beleeft daar. Nou Ink hou je haaks en je adres heeft weer een plaatsje op ons prikbord.
    liefs Mieke

  • 08 Augustus 2006 - 17:19

    Beffie:

    Dus dit keer niet de baileys and gin? Hehe...tis ook altijd wat met jou he ;)

    X

  • 08 Augustus 2006 - 18:55

    Karien:

    Hee Ymke!!!
    Jee joh wat lachen dat je nog even bent geinterviewd voordat je vertrok!!!! Toch lief he..dat uitzwaaien ...hahahaa...
    Meis, hoop dat je maagje snel weer de oude is. Waarschijnlijk moet hij toch weer eventjes wennen aan al dat chinese voedsel!
    Tot msn!!Have fun!!
    Dikke Karien

  • 09 Augustus 2006 - 09:41

    Ymke:

    Haha ja die man in dat groene polo shirtje, met heel veeel zakdoekjes, en die 't zo zwaar heeft..it's my daddy!;) (NOS filmpje)

  • 09 Augustus 2006 - 11:55

    Benny:

    Hadden ze het nummer van 'Wo ai ni' niet in de lijst staan bij die karaoke? Dat had je dan mooi even kunnen zingen, haha. Gelukkige heb je alweer leuke mensen om je heen en hief ik me geen zorgen over je te maken (alsof dat ooit nodig is/was ;))Nog heaps of fun met die Chineesjes en Hollandertjes!! Nog 2 weken en dan vertrek ik naar Madrid. Heb k zin in!! Dikke kus, Jenny

  • 09 Augustus 2006 - 18:11

    Joke Van Oirschot:

    hoi ymke al weer wat beter je kunt er wat van .mam in de stres maar dat zijn moeders he .maar je moet zo denken komt allemaaal weer goed ik ken dat ik heb ook een dochter je komt er nooit vanaf die is al dertig en nog weet ze moeder te vinden je moet iemand hebben om tegen te mouwen groetjes joke van oirschot

  • 10 Augustus 2006 - 07:38

    Pico:

    he lieffie, wat een rotbegin zeg, meteen in het ziekenhuis! Nu wel weer helemaal beter? Heb je filmpje gezien met het uitzwaai team.. wat een irritante mensen haha! Goed dat ik je adres nu heb want dan komt er een mooi dvd'tje aan! Zullen de dutchies daar ook wel kunnen waarderen denk ik! Florence was echt super, heel veel gerelaxed, veel gezien, lekker eten, niks doen enz.. Heerlijk! Nu weer druk aan het werk, maar dat is niet erg in leuk gezelschap (if you know what I mean! haha) Ik hou je op de hoogte..

    Dikke kus, love you!

  • 10 Augustus 2006 - 12:53

    Keir:

    Ahhh arme meid!!! Kijk je beetje uit met de dumplings!
    Ja leuk is shoppen in Shenzhen he??? :D
    Nog 2x zo goedkoper als in Macau en Hongkong..voor dezelfde spullen :)
    Veel succes en wees niet te streng voor die chineesjes he Miss Manager :p

    Zaijian! x Keir

  • 10 Augustus 2006 - 19:37

    Carine:

    Hey Ymke, wat gaaf dat je weer terug bent in China, ik zal zeker je site blijven volgen van wat je allemaal mee gaat maken daar, klinkt in ieder geval erg goed allemaal!!
    Have fun en kijk uit op huisfeestjes welke drankjes je mixt....
    Kus carine

  • 11 Augustus 2006 - 11:22

    Lieke:

    Hoi Ymke!!

    Krijg echt kippenvel als ik dat zo allemaal lees!! Wat onzettend het einde!! Je bent het helemaal aan het maken daar...

    Pas een beetje op met het voedsel en heel heel heel veel succes/plezier met ALLES wat jee aan het doen bent daar!!

    Liefs uit Londen,
    x Lieke

  • 12 Augustus 2006 - 17:06

    Marlies/Christ:

    Hoi Imke,
    Je bent dus alweer in China om verder aan je opleiding te werken en geluk dat je toch vlug een baan hebt daar zoals je ziet wij zijn weer terug uit scandinavie we hadden prachtig weer en hebben veel kilometers gereden en ook nog een week op park de Hoge Veluwe gestaan in totaal dus in bijna vier weken 7000 km. gereden.
    Nog bedankt voor je kaart van Christ en tot mail,doeiiiiiiii

    Christ/Marlies.

  • 16 Augustus 2006 - 06:55

    Liz:

    feeling totally better again.
    mijn cursus chinees is ook begonnen met de aankoop van: hoe en wat in het chinees!!!

  • 19 Augustus 2006 - 19:18

    Beffie:

    Waar blijven de foto's!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????

    :)

  • 21 Augustus 2006 - 02:13

    Ashley:

    HI, dear~
    how's ur intern going these days?
    Is that great experience? and how's the nightlife u got there? misssss u sssssoooo much~~
    :D

  • 21 Augustus 2006 - 02:15

    Ashley:

    yeah and i saw ur in that video clipping~but..i couldnt understand it`~pity...haha

  • 21 Augustus 2006 - 16:58

    Noodle On A Break:

    chopstick!!
    Waarschijnlijk kan ik gewoon na de 7e komen! Wacht even op confirmation van ...meerdere en dan ga ik boekuh!
    See ya soon love!

  • 04 September 2006 - 12:04

    Thezke:

    Hey Piemel!
    Wat vet dat je ff belde zaterdagavond haha! Denk: wat is dit nu voor raar nummer:P. En hoe idioot dat je die Canadees weer tegen was gekomen!
    Volgens mij hadden jullie 't wel gezellig zo te horen:)!

    Veel plezier nog daar ik ga nog ff verder chillen hier in Veghel... voorlopig lijkt er geen einde te komen aan al die feesten...

    Groeten!
    Thijs

  • 10 December 2006 - 21:20

    Dees Beffie:

    mijn naam is dees beffie wie is beffie

  • 10 December 2006 - 21:21

    Dees Beffie:

    dees.beffie@wanadoo.nl

  • 10 December 2006 - 21:23

    Dees Beffie:

    mijn naam is dees beffie wie is beffie

  • 16 Oktober 2008 - 06:46

    Soessaa:

    hoe gaat het met je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 114511

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: