Graduation, Grand Prix & Armin van Buuren... - Reisverslag uit Shenzhen, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu Graduation, Grand Prix & Armin van Buuren... - Reisverslag uit Shenzhen, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu

Graduation, Grand Prix & Armin van Buuren...

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

20 November 2006 | China, Shenzhen

Met 't geruis van de grand prix en de music bass van Armin van Buuren nog in mijn oren besloot ik dat 't weer eens tijd werd voor een update..
De laatste tijd heb k alles behalve stil gezeten, en ben ondertussen al weer 4 maanden onder de Chinezen!

Afgelopen week woensdag ben ik naar Macau vertrokken voor de graduation ceremony. Helaas wordt ik elke dag nog op de feiten gedrukt dat ik me in China bevind. Zo ook die ochtend, vroeg vertrokken om zeker op tijd aan te komen maar de ene file naar de andere. Dus photo shoot mooi al gemist, 10 min. voor de graduation naar binnen gerend, traditionele kledij aangeschoten en let's get it started!!Het was echt officiele ceremony, veel foto's en last but not least..kwam Edmund To (head of Macau government) nog even een handje schudden!!De volgende dag hadden we een graduation dinner, super sjieke ballroom en iedereen zag er fantastisch uit!'t was zeker een mooie afsluiter van mijn studie jaar in Macau!

Laat 't nou ook net deze week Grand Prix, formula 3 in Macau zijn. Spectaculaire races, met vooral veel crashes en elke dag lekker worden gewekt door piepende banden!En natuurlijk zo Iem, Iem niet zijn als de feestje ontbreken en zeker met de Grand Prix is er van alles te doen!Wynn casino heeft nu club 'Twist' geopend, heel gaaf design van binnen!Na 3 dagen party Macau, besloten om met de Macau crew richting Shenzhen te gaan om de welbekende NL..jaja Armin van Buuren aan te moedigen!

We kwamen er deze week pas achter dat Armin naar Shenzhen kwam. Eerst met Ivy & Joyce gaan bar hoppen, en daarna op naar Armin in Class club. 'T was echt een gaaf optreden, maja de prive after party daarna was geweldig, eigenaar van de club erbij en nog 2 NL dj's en gambeiii!! :)

Het weekend daarvoor was er een big beach party in Shenzhen als afsluiting van de zomer!Met hele groep zijn we zaterdagochtend al vertrokken, lekker hele dag chillen, overnachten in blokhutjes, bbq op 't strand, Bob Marley muziek erbij..wat wil een mens nog meer!!

Naast 't werk is er dus nog tijd voor ontspanning, zo ook al een bezoekje gebracht aan de spa, schaatsbaan, uitstapjes naar Hong Kong, Anne's ouders (roommate) kwamen op bezoek, Dafen traditioneel oil painting village, Chinese bbq, en karaoke houden we erin (kan nu al 2 liedjes helemaal in 't Chinees zingen ;) )Alleen General Manager is ook achter mijn talent gekomen, en nu moet ik een Chinees liedje op de Staff party zingen..whaaa!!

Er wordt ook zeker nog gewerkt, maar deze ontspanning heb je echt wel nodig in omgeving met zulke cultuurverschillen!K heb 't echt naar mijn zin op mijn werk, maar 't is vaak wel echt doorzetten!Je krijgt de helft van wat er gezegd wordt maar mee, Chinezen willen 't liefst zo min mogelijk werk..en vinden 't ook niet belangrijk om alles aan je uit te leggen!Dus overal zelf achter aan, 3x alles uitleggen, alles moet precies volgens de regels want als 't niet volgens de procedure gaat, weten ze niet meer waar ze moeten beginnen!Het duurt ook allemaal 2x zo lang. Soms mis je wel echt de kleine dingen van je eigen cultuur, er is nooit iemand die zal vragen of je een leuk weeken d hebt gehad, enige wat Chinezen doen in vrije tijd is slapen of shoppen!Maar toch sta ik elke keer weer versteld van ze, lekker gek doen en ze lachen vrolijk mee en gezellig biertjes drinken..'t is een cultuur waar k ontzettend veel respect voor heb gekregen, en mezelf alleen maar gelukkig prijs dat ik dit zo mag mee maken!!

K ben nu wel klaar met mijn cross-training in Rooms Division en begonnen aan mijn Guest Service Manager training. Nu is 't ook de bedoeling dat ik meer bij management projecten betrokken wordt. Maar veel contact met de buitenlandse gasten, genoeg teambuilding activities en uitjes waardoor 't steeds gezelliger wordt!We hadden vorige maand ook nog een groep VIP's uit Nederland, met o.a. minister van Gennip!

Neem een kijkje bij de pics, k heb weer genoeg leuke dingen in 't vooruitzicht: birthday party, teambuilding, concert Robbie Williams (haha jaja free tickets), bezoek van Liz & Robert, 2 luitjes uit Gool (Ome Leon & tante Patries ;), en Margie!!Dusse wordt vervolgd... Take care!!

• 20 November 2006 - 12:48

Ria:

Hallo Ymke, ziet er allemaal weer goed uit, leuk appartement, ik merk dat je nog foto's er op aan t zetten bent, groetjes uit Veldhoven, en ja Robbert gaat ook op zichzelf wonen, in februari.
    Ria xxx

• 20 November 2006 - 17:55

Noodle:

Yooooo Chopstick!!
    Superleuke foto's men! Ik ben alweer een weekie in NL en net alsof ik nooit daar ben geweest...kortom:GENIET!!
    Maar das geloof ik niet zo'n probleem voor jou haha, heel veel succes liefie

Kusjes

• 20 November 2006 - 18:26

Wimmus:

Ziet er weer geweldig uit,prachtige foto's, leuke graduationtime en natuurlijk wederom heerlijk feesten. Geniet van deze mooie tijd Ymke, wel gaaf samen met Armin van Buuren, je broertje zal er jaloers op zijn.
    Groetjes van je "oudjes".

• 22 November 2006 - 10:18

Nienke:

Yo gangster, klopt het dat ik mijn party shoes op de foto's uit Macau zag?? ze kunnen nog prima toch? ik moet even zeggen dat de foto's van de beachparty erg mooi zijn ;). Tot vrijdag, werkse nog even

• 25 November 2006 - 04:03

Beffie:

Zeg...ik wist al dat ik een lekker wijfie ben...had je verder niks nieuws te melden ofzo?! ;)

Ook jij ziet er prachtig uit hoor in je 'rope'. Wat een mooie ervaring is dat he? En die hebben we mooi allebei in de pocket! Iem...we gaan maar door en door....we zijn serieus niet meer te stoppen...

Mizz u

• 25 November 2006 - 14:07

Benny:

:$ zie je mijn jaloerse gezicht? Ik had zóóó graag bij de Graduation Ceremony willen zijn. Echt gaaf en leuk om iedereen op de foto's te zien. Iem rules in China!
    Ik weet niet wat er net met m'n msn gebeurde maar ik zal je snel even mailen.
    Feest ze nog (en een beetje werken of course)

Dikke kus,
    Jenny

• 25 November 2006 - 14:20

Big Peter:

In een van de roddelbladeren in Holland stond dat jij een "innige relatie" had met Armin en dat er zelfs trouwplannen zijn in Y 2010 ! Klopt dat ??

Visit to Phoenix-Scottsdale USA was top !
    Veel donkere sportieve "basketballers" ontmoet.... Choco disco night was een echte trigger voor een "bezorgde" ouder, like me......

Ik hou van je, take care !!

Big Peter

• 27 November 2006 - 11:32

Carine:

Hey gaat goed daar zo te lezen!! Keep up the good stuff. Mijn London life gaat ook gewoon door, helaas hou ik geen rooie cent over in deze stad om nog eens wat mooie tripjes te maken.
    Heel veel plezier en succes nog en we'll keep in touch.

• 27 November 2006 - 13:01

Liz:

he piemel, goed bezig!! wow nog net op tijd op je graduation, stel je voor!! cool man. sjiek diner trouwens of niet/? grand prix, armin, en prive after party. leuk leuk. de eerste dag in de trein zeiden ro en ik tegen elkaar; hoe kan ymke ons deze reis aanraden, what the hell is dit allemaal voor gekheid?!! maar het was een top ervaring die we noooooit zullen vergeten. nu UB, -15, goed te doen, bijna in jouw landje. kan niet meer wachten.

• 07 December 2006 - 18:25

Anja V Gorp.:

Ha Feestbeest.morgen is het jou feestje . alvast van harte gefeliciteerd.
    Zo dat kan die vergeetmuts uit goirle niet meer vergeten.
    Fijn dat alles goed gaat met jou , en wat leuk zomaar naar Robbie toe wil ik alles van weten hoor, vind hem helemaal geweldig.
    Met Debbie gaat ook alles goed maar die is dan ook met vriend daar naartoe, voor mij zeker beter.
    maak er morgen maar een hele fijne dag van . heel veel groetjes Anja.

• 08 December 2006 - 12:55

Mylene:

Gefeliciteerd! Geniet ervan vandaag! Handig zeg, dat 'taggen'...

xxx Mylène

• 08 December 2006 - 13:15

Peter En Mieke:

heppie bursdee to joe! heppie bursdee to joe! heppie bursdee, heppie bursdee, heppie bursdee to joeeeeeeeee!!!!!! Proficiat beste Ymke met je 22ste!!!! We wensen je een toffe dag,avond en nacht (tot 12 uur) toe. Amuzeer je en de groeten uit Limburg

• 09 December 2006 - 04:36

Beffie:

Happy B-day Sista!

Thinkin' 'bout u... ;)

X Stephi

• 10 December 2006 - 19:35

Inge (Ligtvoet):

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Ymke! Ik hoop dat je een beetje een leuke dag gehad hebt daar in China (voor de derde keer overseas met je verjaardag!)
    Onze ouders hebben zich gelukkig weer een heel weekend vermaakt met Katie Melua en de Keukenhof haha!

Nog heel veel succes met werken en alvast fijne kerstdagen en een gelukkig 2007!!

Liefs,
    Inge

• 11 December 2006 - 18:25

Joke Van Oirschot:

ymke nog gefeliciteerd met je verjaardag.alweer een jaartje ouder en wijzer.maar dat zit bij jou wel snor
    groetjes joke horst

• 20 December 2006 - 19:22

Anja Van Gorp :

He Imke. Hele leuke foto's weer. Leuk om je zo te zien en wat heb je toch altijd feest he. je collega's zijn ook heel leuk zo te zien.
    Je ziet er wel erg mooi uit als je werkt he.
    Met Debbie gaat ook alles goed,wat is het daar ook mooi he, daar weet je alles van. Ik hoop voor jou ook hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar. groetjes Anja.

• 07 Januari 2007 - 10:01

Jenny:

Hey Iem, Feliz año nog (Gelukkig Nieuwjaar nog)! ik ben blij dat jij het zo naar je zin hebt in China. Ik sla me er wel doorheen hier:)Ik hoop dat je een gezellige Kerst en Nieuwjaar hebt gehad! Ik vond het heerlijk om even terug te zijn in Swalmen, nog maar een maandje, jippie.
    Veel plezier nog!
    xxx Jen

• 07 Januari 2007 - 10:02

Benny:

Trouwens, gaaf hè de nieuwe site van waarbenjij.nu!
    x

• 14 Januari 2007 - 18:42

Anja Van Gorp:

He Imke . een gelukkig nieuwjaar. is daar veel vuurwerk geweest. hioer in de straat was bijna niemand thuis,(wij ook niet)

• 14 Januari 2007 - 18:50

Anja Van Gorp.:

Er ging iets mis, ik had een heel verhal geschreven en alles was weg. en nu gaat hij te vlug versturen. zo te zien op de foto's heb je ook leuke weekeinde maar het zou ook leuk zijn als ze er om vragen, dat zijn wij gewend, maar alles is anders.Ik hoop je dit jaar wel weer te zien maar dat is bij jou altijd een verrassing , ook voor hoe lang he. Ik wens je het allerbeste, veel geluk,en een goed jaar voor jou . groetjes Anja.

• 15 Januari 2007 - 14:24

haj Ymke!!!
    Nog de beste wensen uit Swalmen.
    Heb je leuke dagen gehad samen met je oom en tante?
    Nu kun je er weer even tegen He?
    laat "t je goed gaan dit jaar. liefs

• 19 Januari 2007 - 23:42

Ni Hau!:

Tijd voor meer nieuws uit Chinezenland!!! Wacht af met spanning...
    Liefs Lisa

• 23 Januari 2007 - 05:02

Hi Ymke,
    leuk om al je verhalen te lezen, ik hoorde dat je in Sz zat via Karien. Zelf zit ik daar ook in de buurt, en ga in Sz city bijna ieder weekend stappen. Mooie en vooral herkenbare verhalen! Class met Armin had ik helaas niet meer gehaald, was te lang in Ibiza bar blijven hangen..
    veel plezier nog&groeten

• 23 Januari 2007 - 05:09

Hi Ymke,
    veel plezier nog&groeten

• 23 Januari 2007 - 05:26

Bart:

Was jij trouwens niet bij Dutch dinner in het Marco Polo, met Bart en Bart, waar ik dus Bart Nr. 3 was?! Haha, it's a small world.. ik ben er nog maar kort, maar je kan evt mailen op bart3pm@163.com
    grtz

• 28 Januari 2007 - 13:54

Benny:

Hey Iem, super bedankt voor je nieuwjaars kaart! Ik beschouw die maar als kaart voor het Chinese nieuwjaar :) haha, die dit jaar op m'n verjaardag valt!. En het is ook nog het jaar van het varken...en dat ben ik ook dus in die zin ben ik een feestvarken!

Hoe is het verder met je? Hoe was het met je oom en tante. Heb je ze ook overal mee naartoe gesleurd?

Ik zal je snel een keer mailen want ik heb weer wat te vertellen.
    houdt je goed! x Jenny

• 13 Februari 2007 - 09:09

Peter En Mieke:

hoi Ymke! Waarom we nog niet op je nieuwjaarskaart gereageerd hebben? omdat die precies op 10-02-07 is aangekomen en dat op peters verjaardag, dus 2 vliegen in een klap!!!
    Hij was verzonden op 20-12-06 en bijna 2 mnd onderweg geweest. 'T leuke was dat we de tweede kaart maandag 12jan ontvingen ha ha!!!!
    In ieder geval bedankt we waarderen dit ten zeerste en voor jou is 't misterie ook opgelost.
    dikke knoevel, prettig nieuwjaar daar en een sjoon vakantieweek. Wij gaan ons maar weer eens voorbereiden op de carnaval komend weekend!! Houdoe toedeloe!!!

• 14 Februari 2007 - 22:35

Joris Bonants:

hej Ym!!!

hoe is het leventje daar? Je bent er nu toch wel heeel erg gesettled of niet? Gefeliciteerd met je diploma in ieder geval.

Wanneer breng je weer eens eens een bezoekje aan nederland?

O, Eduard zit bij je in de buurt voor in tijdje. In bangkok.

groetjes,xxx joris