Goodbye Macau - Reisverslag uit Macau, Macau van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu Goodbye Macau - Reisverslag uit Macau, Macau van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu

Goodbye Macau

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

30 Mei 2006 | Macau, Macau

Iemel is almost back, op 15 juni 06.35 land ik in A'dam..So Prepare Yourself!!

Aan alles komt een eind, zo ook aan mijn geweldige tijd in Macau...

Met stokjes noodles slurpen, boeren na 't eten, Chinezen de bus uit duwen omdat je er zelf uit moet, 24-hour life, mango smoothies, elke dag uiteten omdat goedkoper is dan koken, afdingen in Zhuhai, casino night life, dichtstbevolkste land ter wereld, Las Vegas of Asia, meeste scooters ter wereld op 27 km2, Mix of Chinese en Portugese cultuur, vriendelijkheid van de studenten, en wel meer dan 20 nationaliteiten op zo'n klein stukje land..

Natuurlijk zijn er dingen die ik zeker niet ga missen..kippenpoten, rochelende en neuspeuterende Chinezen, verkeers chaos, luchtvervuiling, scheurende taxi drivers, Chinezen die je voor de voeten lopen, elke dag scooter crashes, smakkend eten, karaoke bars, en plassende/poepende babies midden op straat!

Laatste 2 weekkies nog volop genieten, helaas nog examens en scriptie af te ronden tot 13 juni maar dan is Iem officieel geen student meer :)!!Hoe 't career life verder gaat daarna is nog een raadsel, Chinezen nemen graag de tijd. Dus geduld, geduld en heb nog een paar interviews voor de boeg!De foto's showen nog een laatste blik van Macau en van de vele parties!!

Zàijiàn Ymke, Wo ai nì

• 30 Mei 2006 - 07:00

Big Peter:

Hi Iemel, ik ga ervan uit dat jij jouw "double degree" nu in Macau succesvol hebt afgerond, vandaar mijn gelukwensen !! Alleen al je levenservaring die jij daar hebt opgedaan is een prima basis voor de toekomst! Ik hoop en ik vertrouw erop dat jij toch je verblijf in China in de nabije toekomst kunt verlengen met een leuk traineeship in het hotel management. Een beetje geluk hebben en volhouden ("networken") moet jou zeker verder brengen, al is het alleen al dat wij in Y 2007 bij ons geplande bezoek aan China een professionele gids hebben.... Jij ziet het he elk nadeel heeft ook zijn voordeel !
    Succes en "don't worry, be happy"........ Big Peter

• 30 Mei 2006 - 06:59

Leo:

Wat gaat de tijd toch snel piemels, het afglopen jaar is echt voorbijgevlogen!! En nu is het gewoon aftellen geblazen tot je weer terug komt... :) Party van soof 16 juni gaat trouwens niet door, was iets tussengekomen geloof ik. Maar ik ben nog steeds vóór een ouderwetse tilly party met alles erop en eraan!!
    Wat wel k*t is trouwens, is dat ik de 15e mondeling heb om half 9!! kan dus helaas niet tot het welkomscomitée behoren op shiphol... :(!!
    Zie je snel weer liefie, suc6 nog met de studie!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 30 Mei 2006 - 07:17

Miek:

Toch wel fijn hoor, dat je terug komt! Kunnen we Breda nog een keer onveilig gaan maken! Tot snel!! En geniet van je laatste weekjes daar! Kus, Miek.

• 30 Mei 2006 - 07:36

Hey Ymke!

Nog 2 weken zoveel mogelijk feesten natuurlijk tussen de tentamens & scriptie door he!!

• 30 Mei 2006 - 07:52

Ria:

Nog heel veel succes met die laatste loodjes en goede reis terug, jammer dat je 11 juni er weer niet bij kunt zijn!!! Maar je kan van de foto's genieten die we schieten. Heb net een nieuw toestel, dus ik zal er wel weer een aantal nemen. Heel veel lieve groetjes uit Veldhoven en toi-toi-toi!!!!!

• 30 Mei 2006 - 10:51

Caroline:

He je komt terug?! Wat leuk!!! Gaan we zeker iets afspreken, we moeten ook nog steeds keer samen naar het casino!
    Kus Lien

• 30 Mei 2006 - 14:25

Karien:

hee ymmie!!
    Jeetje joh! Je komt dus al heel snel terug! Wel gezellig hoor ;)
    Hoop voor je dat je over een niet al te lange tijd ook een mooie kans krijgt!
    Houden contact, dikke kus van Den Haag!!!

• 30 Mei 2006 - 18:32

Liz:

he piemel!!! yes 15 juni bel ik je!! op welk nummer, en dan weet ik meteen of ik geslaagd ben of niet. heb namelijk die dag defense om 09.00 uur!!!!! kusss

• 31 Mei 2006 - 09:06

Ymke:

Hi Lientje, we spreken zeker snel iets af..haha maar casino hoeft voor mij effe nog niet, heb net 10 maanden midden in tientallen casino's geleefd! :) -xxx- see ya soon

• 31 Mei 2006 - 19:06

Keir:

Hey Ym,

Zo snel ga je alweer weg!! Raar he? Ik wilde je alvast nog veel succes wensen de komende paar weken met exams en je scriptie! En geniet van Macau! En ik duim voor je nieuwe baan!!!!!
    Dikke kus Keirsin

• 31 Mei 2006 - 21:49

Joris:

ha gekke ym!

je zou bijna op die chineesjes gaan lijken als je daar nog langer blijft! Gelukkig kijk jij nie zo nauw haha. Nee goed om te lezen dat je binnenkort terugkomt. Ben super benieuwd naar al je verhalen! Zie je wel weer in het tilburgse, geniet van je laatste 2 weekjes.

kus joris

• 01 Juni 2006 - 02:00

Jenny:

Iem, nog maar 13 dagen en dan gaan we al!!? Ieieie. Maar inderdaad nog even knallen met de tentamens en de scripite en zoals Thijs al zei nog zoveel mogelijk feesten tussen de tentamens door (niet zoveel áls Thijs, maar toch).
    Ik ga even nar huis m'n USB-stick halen, dom dom dom. Tot zo.

x Benny

• 06 Juni 2006 - 17:42

Joke.v.oirschot:

hoi ymke leuk dat je weer naar huis komt. schiet het al een beetje op met je solitatie het is te hopen dat het je lukt om een leuke baan te vinden groetjes horst en joke

• 06 Juni 2006 - 18:26

Anja Van Gorp.:

He vrolijke jet daar ben je weer met je leuke foto s En je heerlijke bik smaail. Het ziet er weer heel leuk uit en wil je wel zien als je er weer bent hoor.
    Mog veel sukces want ik heb begrepen dat je er ook nog wat voor moet doen.
    De groetjes van Hanspeter maile,want die heeft alle vertrouwen in jou .
    zo zie je maar weer je gaat hier nog steets over de tong, heel veel groetjes van de van Gorpjes.dooi tot hoors.

• 08 Juni 2006 - 18:49

Marlies -Christ:

nu Iem het laatste mailtje want je bent zo weer terug maar als het goed is ga je weer terug om daar nog een studie te doen kun je nu je eigen lekker late verwennen door je fooks.
    Groetjes uit de kruisstraat.

• 10 Juni 2006 - 07:28

Jaaa!!!
    DELTA SCHOLARSHIP IS BINNEN!!!!

Laat maar ff je rekeningnummer weten :)!
    En vanavond... mintuvina!!

• 20 Juni 2006 - 19:53

Carine:

Hey meis, jammer dat het al weer over is of niet??? Ik ben net aan mijn nieuwe avontuur begonnen in London en het is echt super. Ik hoop dat jij ook snel iets vind wat je wil en ik hoop zeker op de hoogte te blijven
    Kus

• 22 Juni 2006 - 14:30

Ashley:

hi~dear`YMKE!!how r u!!!!
    i miss u~~
    i just finished my exams and start my interviews to choose plcs for internship~
    how's ur life now since u went back home?
    kisses~~~

• 24 Juni 2006 - 15:37

Ashley:

hi~i just read ur message, so cool that u maybe could work in china,even in shanghai!
    sheraton here is really nice place for working, believe me.and we have really many new hotel waitin for openning.So, many choices...I m thinking of the internship to go.Now,probably the hyatt north bund. If i make sure the place i will work there, I'll tell you immediately. and which job title u will order in hotel? I prefer Management Trainee and sales assistant,,,yeah~
    Hope to c u in china, and i am planning to go back to macau in christmas holidays although we dont have that holiday in shanghai,I will try to go there for parties and shoppings...hehe~~
    Hows ur decision of go back to china? i miss u so and keep contact,sweetie!!

• 06 Juli 2006 - 05:56

Lisa:

Whahahahahahahahaaaaaaah!!Super gaaf!
    Zeker naar Honkie met zijn tweetjes, mischien in September ofzo??? Of october vakantie?
    Deze keer gaan we het even heel goed plannen, ik kom je opzoeken daar gekke poepchinees!
    En trouwens gefeliciteerd!!
    Dikke kus uit Shankie

• 09 Juli 2006 - 07:52

Hey!
    Wow, vet goed nieuws uit Shenzen dus! Ontzettend veel succes daar! Ik zal d'r alleen niet meer in de buurt komen...zit tegen die tijd ergens tussen Kuala Lumpur & Bangkok ben ik bang!

Goeie reis maar vast, en mocht je vakantie hebben daar... dan is Tibet een absolute aanrader, maar ga aub niet met die asociale trein er naartoe;)!

• 16 Juli 2006 - 10:50

Hugo:

Hey!

Hoest weer in NL? Wennen, al gewend?

Groet,
    Hugo.