shí sì bá yuè shàng ché féijí - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu shí sì bá yuè shàng ché féijí - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu

shí sì bá yuè shàng ché féijí

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

10 Juni 2005 | China, Peking

shí sì bá yuè shàng ché féijí - 14 augustus stap ik in het vliegtuig!!
Het begin van het grote avontuur!!Ik heb er super veel zin in en ben bijna klaar met alle voorbereidingen. Om jullie op de hoogte te houden waar ik ergens uit hang op deze wereld gedurende mijn reis naar China zal k hieronder een schema plaatsen:

14-08: 08.00 vertrekt het vliegtuig vanaf Schiphol naar Moskou. Dus voor de liefhebbers om uit te zwaaien..be there 06.00 am ;) !!
15-08: Moskou en de wodka verkennen!
16-08: vertrek met de Trans Baikal Express (trein)naar Irkoetsk - hoofdstad Siberië
17-08: Trein
18-08: Trein
19-08: Aankomst in Irkoetsk
20-08: Verblijf in Irkoetsk - o.a. het Baikal meer bezichtigen
21-08: Vertrek per trein naar Ulaan Baatar - hoofdstad Mongolië
22-08: Aankomst Ulaan Baatar
23-08: Verblijf in Mongolië - omgeving verkennen, wie weet wat we daar nog tegen komen
24-08: Verblijf in Mongolië
25-08: Vertrek per trein naar Beijing - China
26-08: Aankomst Beijing
27-08: Verblijf Beijing - langere stop omdat er veel interessante bezienswaardigheden zijn; chinese muur, stad zelf Beijing, verboden stad...
28-08: Verblijf Beijing
29-08: Verblijf Beijing
30-08: Verblijf Beijing
31-08: Verblijf in Beijing
01-02: Trein naar Hongkong
02-02: Aankomst Hongkong - met de boot vanaf Hongkong een uurtje naar Macau - my new home voor 10 maanden!!

Ik zal jullie allemaal ontzettend gaan missen, maar zal jullie goed op de hoogte houden via deze website!En vergeet niet een berichtje achter te laten, ik vind het altijd leuk om ook te weten hoe het met jullie gaat!!

Dikke kus Ymke

  • 10 Juni 2005 - 13:10

    Annie:

    wow.............

  • 10 Juni 2005 - 13:13

    Thijs:

    Ni Hao Ymke! Jouw Chinees is al wat verder gevorderd dan 't mijne zie ik al:) Ik zal je link plaatsen op mijn site!

  • 10 Juni 2005 - 14:40

    Bram:

    Onwijs veel plezier!! Soort Peking Express hebben we hier mee te maken...

    En wij maar hier op een lullig kantoortje in Nederland zitten..,toch de verkeerde keuze gemaakt!

    Zie je misschien nog wel in Breda.

  • 10 Juni 2005 - 15:46

    Lien:

    Heeey,
    echt weer super ziet het er uit!
    Veel plezier!
    kus

  • 10 Juni 2005 - 16:52

    Ria:

    Hoi Ymke,
    ziet er weer fantastisch uit, zie je morgen, familiedag,
    groetjes
    Ria en natuurlijk ook mijn mannetje Guus

  • 10 Juni 2005 - 18:51

    Liz:

    he kern gezonde piemel, ik ben zoooo jaloers. echt waar. maar ik ga alles bijhouden en misschien wel een leuke penis zonder bindingsangst voor je vinden! xxx

  • 12 Juni 2005 - 17:47

    Miek:

    Hee Iem!
    Zo te zien worden dat geweldige maanden! Maar; ik ga je wel erg missen hoor! Zie je volgende week met de survival!

    x miek.

  • 14 Juni 2005 - 09:41

    Inge:

    Hey Ymke!
    Ik ben echt superjaloers op je hoor! Leuk dat je weer een site bij houdt, ik ga je zeker volgen!

    Liefs,
    Inge (en de rest van de familie)

  • 14 Juni 2005 - 13:50

    Beffie:

    Flagstaff...Macau??? Ach alleen de Grote Ocean en Hawaii zit ertussen...that's it! ;)

  • 14 Juni 2005 - 13:53

    Weer Beffie:

    ok...ok...en Nevada, California, Teipeh...EN GUAM (Herman!!!).....................

  • 16 Juni 2005 - 23:19

    Vincent:

    ..eh, Sambal bij??

  • 22 Juni 2005 - 09:06

    B.....:

    PIEMELLLLLLLLLLLLLLLL!!!

  • 23 Juni 2005 - 08:46

    Ymke:

    Even ter verduidelijking..piemel is op deze site geen scheldwoord maar mijn lieftallige bijnaam :) dankzij mijn lieve vriedinnetjes!Het is afgeleid van Iem - Iemel - Iemelpiemel...snapte?? ;) X YMKE

  • 30 Juni 2005 - 15:21

    Jenny:

    Oooh, nu snap ik het!
    See ya 14 augustus op Schiphol!!

  • 13 Juli 2005 - 17:28

    Edje:

    Ni Hao Ymke, bu hao!!! Xiu hao dian Zhongguo! Jianni Zhongguo!!! Zaijian!!! Ofwel, Veel plezier in China!!!
    Ik laat je weten als ik meer weet over wanneer ik richting HongKong ga!!! We houden contact!!!

    X

  • 17 Juli 2005 - 11:14

    Karien:

    WOUW...Ymke, wat gaaaaaaf!!
    Wat een ervaring zeg..!! Geniet er maar lekker van. Hou je site zeker op de hoogte..En kijk al uit naar volgend jaar ;-)!!
    dikke xxxx

  • 17 Juli 2005 - 16:46

    Claudia:

    Heej nichtje!!!
    Heel erg gefeliciteerd met je nieuwe bestemming, je gaat t vast heel erg leuk hebben. Hou ons op de hoogte van hoe het is in China, want wie weet ga ik r nog wel n keertje heen! Heeeel veel plezier! Dikke kus Claudia

  • 18 Juli 2005 - 15:00

    Marlies/Christ:

    Hoi Imke,
    Het wordt een avontuurlijke reis voor jou(jullie)maar wel een mooie reis met hoeveel studie genoten ga je of ga je alleen.Alvast een goede reis en tot mails.
    Christ/Marlies.

  • 27 Juli 2005 - 22:31

    Beffie:

    WE ALL LOOOOVE PIEMEL!!!

    Scheetje, het was (als vanouds) weer een gezellig avondje in Brooklyn met Karientje...alleen wel pijnlijk dat het afscheid nemen nu al begint!

    Ik denk dat ik mezelf 10 maanden depri onder de dekens ga verstoppen totdat jij terugkomt...

    XOXO

  • 27 Juli 2005 - 22:32

    Wéér Beffie:

    Wat was PIEMEL ook alweer in het Chinees????

  • 04 Augustus 2005 - 18:19

    Christ/Marlies:

    Hoi Imke
    Wij kunnen helaas niet op jouw afscheidsborrel komen omdat we dan in Noorwegen zitten maar vanuit Noorwegen proosten wij op jou en wensen je een goede reis en geniet van al het moois wat je ziet.Dus op zijn noors god tur (betekend goede reis)Doeeeeeeiiiii.

  • 06 Augustus 2005 - 10:42

    Ingmar:

    piemel!

  • 10 Augustus 2005 - 03:33

    Joris:

    Ym!!!
    even kort een berichie!
    dacht dat je al vertrokken was, maar nu heb ik de mogelijkheid je een goede reis te wensen...
    Bij deze: buen viaje!!!
    Heb een goede afscheidsborrel!

    Ciao & x uit Quito, Ecuador
    Joris

  • 10 Augustus 2005 - 09:42

    Poelie:

    Lieve Piemel, nog geen zielige afscheidswoordjes voordat we er morgenavond nog n groot feest van hebben gemaakt!Lang leve de Borrelparties in tillytown! Tot morg schattie! kus x

  • 11 Augustus 2005 - 00:29

    Arn:

    Wicked! Wat een schema, onwijs gaaf!!Zit ik maar hier beetje simpel in down under..;-) Zit je ver van Honk Kong vandaan, onders kom ik op m'n terug reis een biertje doen...! Have fun!

  • 11 Augustus 2005 - 10:40

    Nicoline:

    Piemelll!!! Party tonight!! Heb er superveel zin in. Kun je vanavond mooi meteen je chinese hoed op, stokjes in je haar etc. ;)
    Tot strakkies!! dikke kus

  • 12 Augustus 2005 - 18:39

    Bir:

    MIS JE NU AL!

  • 13 Augustus 2005 - 08:56

    Buurvrouw Ine:

    Wat een geweldige reis! Lijkt me prachtig, er is ontzettend veel te zien natuurlijk. In ieder geval goede reis, veel plezier, en wordt er ook nog gewertk?
    groeten Ine

  • 13 Augustus 2005 - 11:47

    Bibbel:

    Hey Bymke!!!!!

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier in China en eet niet te veel foeyong hai!!!!!!!!!!!
    We houden contact oke!
    Pas goed op jezelf en natuurlijk heb daar een super tijd!
    Kusjes van bibbel!

  • 14 Augustus 2005 - 10:50

    Beffie:

    Hai lieverd!
    Het is zover hoor...het overbekende duo Piemel&Beffie is uit elkaar. Om precies te zijn 07.00. Maaaaaar...das natuurlijk alleen maar voor de komende 10 maanden! Het voelde echt verschrikkelijk raar om vanochtend (ja ik was erbij!!!04.00 m'n nest uit!) afscheid van jou te nemen. Zoveel hebben we samen gezien in de wereld - van Australie tot de Ardennen en van New Zealand tot Breda - en nu moet ik achterblijven...uh?! Daarom ga ik vrijdag ook maar voor een jaartje weg uit Nederland...
    Meis...geniet van de komende tijd...de zoveelste ervaring!

    XOXO

    ps: Piemel en Rene Froger samen gefouilleerd te worden zag er wel heel stoer uit hoor!

  • 14 Augustus 2005 - 13:07

    Kaat:

    Hai lieverd,
    en weg ben je al weer. Ga je missen!!! Geniet van je treinreisje. Dikke kus

  • 15 Augustus 2005 - 16:04

    Lieke:

    he ymke!

    ik weet dat je al vollop in de trein zit enzo, maar toch wil ik je even een goede reis wensen...

    enne ik zie je 2 september in macau! ik zorg voor een welkomsfeestje ;)

    x lieke.

  • 15 Augustus 2005 - 16:32

    Eef:

    Haa Piemeltje, nog een goeie wodka-moat kunnen vinden vandaag? ;) Hoop dat r snel n mooi verslagje komt!Mis ya xx

  • 16 Augustus 2005 - 21:23

    Ria:

    Nou daar zit je dan in de Siberië-express, goede reis en hou ons goed op de hoogte hoor, veel lieve groetjes, Ria-Guus and the kids

  • 17 Augustus 2005 - 18:20

    Annie:

    Piemel, ik mis je nu al! Je fooi hou ik trouwens zelf want ik ben op de terugweg van schiphol geflitst!! Nee hoor, ik zal het binnenkort voor je ophalen en dan overmaken. Wel ff je rek. nummer achterlaten. Als je nou slim bent zet je die op je site, misschien zijn er nog wel mensen die je willen sponsoren!!
    Dikke knuffel, Annie

  • 18 Augustus 2005 - 15:29

    Caroline:

    Heey ym,

    Nou ik ben benieuwd hoe de reis je bevallen en zo!
    Maar dat zullen we vanzelf wel lezen!!
    Dikke kus Lien

  • 19 Augustus 2005 - 04:40

    Ymke:

    Priwet lieve Mensen!!Super bedankt voor jullie leuke reacties!!Ik ben vandaag aangekomen na 5 dagen treinen in Irkoetsk, Siberia!!De reis is echt een geweldige ervaring, ik zal jullie zo snel mogelijk updaten met een uitgebreid verslag!!Maar dacht effe teken van leven van Piemel uit Russia!X

  • 19 Augustus 2005 - 05:31

    Marijn:

    hai, in Macau zitten al wat meer Nederlanders! check www.marijnkraakman.tk

    Stadje is erg gaaf en als je arriveert en je hebt vragen dan moet je maar mailen!

  • 21 Augustus 2005 - 08:58

    Big Peter:

    Che reiji sa isi shadoroang hai yee ba fang
    shi laba hai yi foe Hong Kong oftewel "have big fun in both Hong Kong and Macau" en de woonboot in AMS is "in question" R/P

  • 21 Augustus 2005 - 12:23

    Annie:

    he piemel! Mijn site is weer up to date... HINT!!!
    haha, dikke kus Annie

  • 26 Augustus 2005 - 23:12

    BEFFIE:

    Ha lief piemeltje van me! Waar hang je nou in godsnaam uit? Ergens in Mongolie/China...? Beffie heeft het helemaal relaxed in Flagstaff, AZ. Zodra je in Macau aankomt en gesetteld bent moet we hoognodig ff bellen!

    xxxxx your girlie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 114534

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: