Groetjes uit Beijing!!Ni Hao - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu Groetjes uit Beijing!!Ni Hao - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu

Groetjes uit Beijing!!Ni Hao

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

27 Augustus 2005 | China, Peking

Jaja..eindelijk weer een teken van leven van deze blonde globetrotter van uit Beijing!!

Gistermiddag na een lange tocht met de trein aangekomen in China town!!Wooww..Ik werd meteen overvallen door de hordes kleine zwart harige mensen..tja daar sta je dan effe te kijken als een lang, Hollands blondje..

S'avonds zijn we meteen in de chinese traditie gedoken..Peking eend!!Met 9 dutchies, medereizigers, zijn we in typisch chinees restaurant peking eend gaan eten. De eend wordt heerlijk voor je neus klaargemaakt, en eerst krijg je het vlees wat je met kleine pancakes en broodjes eet. Dan het lekkerste gedeelte volgens de Chinezen..de eendenkop!Als een van de weinige heb ik mij er aangewaagd..en ik moet zeggen de hersenen waren nog het lekkerste :) !!De laatste gang was een kopje soep,getrokken uit de eendbotten, chinezen eindigen altijd met soep!
Bij deze wil ik Bob nog even bedanken voor zijn enthousiaste actie om naast een chinees te gaan staan waar net een foto van werd gemaakt!Gevolg, hij wilde ook met mij en Jenny op de foto..groter gevolg..chinezen kwamen ineens van alle kanten aanvliegen omdat ze wel met een lange blonde op de foto wilden!!
Maar ik moet zeggen dat ik al best veel chinezen heb gespot die langer dan mij zijn dus wie weet sla ik nog wel een mannelijke chinees aan de haak ;)!!
De komende week gaan we Beijing verder verkennen en donderdag vertrekken we met de trein richting de eindbestemming Macau!!

Maar jullie zijn natuurlijk ook nieuwsgierig naar mijn avontuurlijke reis richting China!!
NOu ik kan je zeggen het is een ervaring om nooit meer te vergeten..
Zeg nou zelf..5 dagen niet douche of alleen koud water douchen, diarre, maagkrampen, overgeven, mini jetlags..
dat klinkt toch als muziek in je oren!!

Haha nee hoor dat weegt allemaal niet op met wat je er voor terug krijgt!Ik begin bij het begin!
Moskou was de eerste stop, en k vond het wel een geweldig gevoel om met beide beentjes op het rode plein te staan!Helaas had Lenin op maandag een rustdag, dus konden we niet bezoeken!Verder vooral veel de stad verkend, het verkeer is echt net een formule 1 race, zesbaanse weg, en van links en rechts wordt je ingehaald!?!?Het russisch volk vind k erg somber overkomen, ze lopen ook allemaal de hele dag met flesjes bier over straat en spreken echt amper Engels. Maar uit ervaring blijkt als je ze beter kent, ze aardig en behulpzaam zijn.
En daar gingen we dan met de trein richting Irkoetsk, Siberia!

Fantastisch om over land naar een volgende bestemming te reizen!In een kleine coupe zat ik met Jenny, Thijs (medestudenten) en onze russichse huisvriend Sergej!5x keer per dag stop je 20 min op een perronnetje en de rest van de dag loop je van cabine naar cabine op een neer, beetje buurten, biertjes drinken in restaurant..allemaal erg relaxed!En lekker stinken, want er is geen douche aanwezig, alleen maar vieze stinkende plee!Met gebroken Engels en gebarentaal hebben we leuke vriendschap opgebouwd met onze russische huisvriend. Die heeft ons in Irkoetsk een prive rondleiding naar het Baikelmeer gegeven, echt super mooi de omgeving en natuurlijk een lekker omul visje op!!

Tuff tuff..daar gingen we weer..next destination Mongolia!!Dit keer was de treinervaring echt helemaal anders en bleek dus dat onze trein vanuit Moskou erg rustig was!!Deze trein zat vol met MOngoolse handelaren, die in alle hoeken en gaten (kruipruimtes,plafonds) spullen hadden gestopt om te verhandelen. Helaas hebben we de spanning en actie moeten missen, en de verhalen moeten aanhoren van medereizigers. Het bleek dus dat op elk station stonden duizenden mensen die spullen wilde kopen, de handelaren staken de spullen uit de ramen en kreeg in ruil geld..
Ze komen zonder pardon je coupe binnen,duwen je opzij en halen weer wat spullen uit een of ander hoekje!Ze maken ruzie met elkaar om een plekje, er is zelfs een Mongool door de ruit gevlogen!!
Deze treinreis was erg gezellig, nog meer biertjes en nog meer mensen leren kennen!!
De grensovergang duurde wel 5 uur bijelkaar, in rusland werden alle coupes onderzocht over er illegale waren, genoeg papierwerk om in te vullen, paspoort werd in beslag genomen en daar zat je dan 3 uur te wachten!Ik dacht effe lekker hapje tussendoor maar had k beter kunnen laten!Het kwam er net zo snel weer uit als t naar binnen ging!Maar we mochten Monglia binnen..eerst nog effe temperatuur op meten en ja hoor here we come MOngolia!

In Mongolie zaten we met zijn vijven,Jenny,Thijs, Vincent, Jetty en me in guesthouse!De hoofdstad Ulaan Baator, stelt echt helemaal niks voor, erg grauw, verkeer raast voorbij en er is niet veel te beleven. Het mongools eten is ook erg vettig, wat leuke effecten op je darmen heeft NOT!!
We zijn er twee dagen naar een Nationaal Park geweest, en hebben overnacht in een Ger tent, typische mongoolse tent!!
Het stort regende de hele dag, dus hebben we knus naast ons kacheltje in de ger spelletjes gedaan, nog bezoekje gehad van een mongoolse family!Het zijn echt hele vriendelijke mensen, heel erg hartelijk, en verbaasde me hoeveel mensen er Engels spraken!The next day zijn we gaan paardrijden..haha jaja Iem op een paard!!
Maar het talent van de dag was Thijs, terwijl wij rustig op ons paard klommen was Thijs ineens foetsie..en daar ging hij in de verte vol in galop, nog nooit paard gereden!We kwamen niet meer bij van het lachen..de rest van de rit maar aangelijnd verder gereden!De natuur is echt super mooi in Mongolie, droge gebieden (woestijn) maar ook hele groene gebieden, bergen, van wat ik op tv heb gezien, lijkt het wel beetje op Nepal!!

Derde keer met de trein richting China!!De grensovergang ging nu qua papierwerk wat sneller..alleen de treinrails in china zijn kleiner dan de rest van de wereld dus daar gingen we de hanggar in!
Trein stel en al werden we opgetild en wielen verwisseld, zodat we weer verder konden naar Beijing!Onderweg al stukjes van de Chinese muur gezien, erg indrukwekkend!!
Nou over china krijgen jullie nog genoeg te lezen, binnenkort weer een update!

Ik ga nu lekker met stokjes mijn avondmaal veroberen!!Bedankt voor al jullie leuke reacties!!Misschien een erg lang stukje, maar ook zoveel te vertellen!!

Liefs Ymke

  • 27 Augustus 2005 - 09:16

    Ymke:

    Haha kramp in mijn vingers van t typen!Veel leesplezier, de foto's volgens snel!!X

  • 27 Augustus 2005 - 09:59

    Dorine:

    Wat een verhalen, fantastisch joh...ben jaloers
    Maar wat betreft die Peking eend: test je hem wel op vogelgriep en dat je die hersens het lekkerst vond tja, blondje he!!

  • 27 Augustus 2005 - 13:55

    Bosman ("Big Peter"):

    It sounds fine !!

    De "twijfels" die ik alleen nog heb, zijn: "kan jij na al deze reis-belevenisseen (prima voor je persoonlijke ontwikkeling) nog wel energie opbrengen om je studie met een cum-laude degree in Macau af te ronden"....

    We will see oftewel wij houden je resultaten met "spanning" in de gaten; dat geldt, Piemel, vanzelfsprekend ook voor 'die' in Flagstaff waar "feesten" een verplicht leervak schijnt te zijn geworden !!
    Times are changing...
    groet Big Peter

  • 27 Augustus 2005 - 16:46

    Annie:

    Nou iem, klinkt goed. Veel plezier nog en ik hou je site in de gaten. Dikke knuffel, Anne Marie

  • 27 Augustus 2005 - 18:03

    Liz:

    gvd piemel, wat een verhalen. die diarree had ik wel verwacht!! nou je hebt de halve wereld gezien.. veel foto's gemaakt? in amersfoort is het ook zooo mooi!kussie

  • 28 Augustus 2005 - 07:44

    Jenny:

    Hey Ym,
    ik vind het echt super gezellig deze reis. Jammer dat die al bijna voorbij is, maar dan isa Macau aan de beurt. Morgen lekker shoppen in Beijing!!

  • 28 Augustus 2005 - 09:24

    Ymke:

    Als jullie na dit bericht nieuwsgierig zijn naar foto's kun je alvast kijkje nemen op de volgende websites: * jaantje.waarbenjij.nu *thijsinchina.web-log.nl

    PS:Marijn ik kan geen websites openen eindigend op .tk, zou je jou emailadres kunnen geven en anders tot 2 sept. in Macau!!

  • 28 Augustus 2005 - 17:01

    Joris:

    ha ym!!!

    jij hebt anders ook genoeg verhalen! Kunnen we niet een uitwisselingsprojectje organiseren? Het is immers alleen maar de Pacific over en dan ben je er!

    ciao, joris

  • 29 Augustus 2005 - 00:37

    Ingmar:

    Awesome! Mooi verhaal piemel. Ikzelf maak iets minder vreemde avonturen mee, al moet ik zeggen dat er gister een hiphop-indiaan van ons balkon is gevallen tijdens een feestje, dus al 2x politie in 1 week! Ymke, nog heel veel plezier daar, groetjes uit Flagstaff! Wil je ooit nog hier komen, hoef je maar een paar woorden te kennen: awesome dude, sweet, yeah man, she's hot! Nou, das iets sneller te leren dan Chinees toch? Ciao!

  • 29 Augustus 2005 - 09:37

    Miek:

    Nou IEM, klinkt echt helemaal goed allemaal. Ik denk dat je maar een boek moet gaan schrijven over je avonturen! Een echte bestseller! Veel plezier nog! Kus.x.

  • 29 Augustus 2005 - 17:11

    Joke V.oirschot:

    wat geweldig dat je dit kunt meemaken leuk om het te lezen.Ymke veel succes met je opleiding
    ik zal regelmatig op je web site kijken groetjes van Horst en Joke

  • 30 Augustus 2005 - 11:03

    Lilian:

    He Ymke, ik hoor je verhalen via mama maar uiteraard wil ik ze ook lezen op je site! Geweldig meid, wat een andere ervaringen....flexibel ben je zeker! Houen zo!

  • 30 Augustus 2005 - 16:26

    Joke V Oirschot:

    ik ben het verslag aan het uitprinten voor Anita en Sjef die zijn zo handig met de computer ha ha ha vele groetjes van anita joke

  • 31 Augustus 2005 - 06:15

    Bob:

    Graag gedaan hoor, ik wist wel dat je graag met allemaal Chinezen op de foto wilde :P
    Ik ben benieuwd naar de rest van jullie tripje en ik zal jullie tussen het werken door wel blijven volgen...

    Groetjes uit Nederland,

    Bob

  • 31 Augustus 2005 - 19:39

    Wimmus:

    Hierbij een berichtje van je lieve romantische vader, ik verontschuldig mij een beetje naar aanleiding van je mailtje. Ik, en met mij vele anderen, genieten van die prachtige reisverhalen en de foto's die gemaakt zijn. Ik ben er jaloers op maar ik ben erg blij dat je zo intens geniet van deze ervaringen. Ik wens je een goede reis naar je eindbestemming, Tot horens "schatje".

    Groetjes van Wimmus en Sjannus

  • 31 Augustus 2005 - 20:32

    Inge:

    Heey Ymke!!

    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je daar allemaal al hebt gezien! Zoveel landen in zo'n korte tijd, ik ben jaloers :)

    Liefs,
    Inge

  • 31 Augustus 2005 - 20:33

    Inge:

    Heey Ymke!!

    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je daar allemaal al hebt gezien! Zoveel landen in zo'n korte tijd, ik ben jaloers :)

    Liefs,
    Inge

  • 01 September 2005 - 15:59

    Poelie:

    Lieve Lieve Piemel, super om te lezen dat het je zo goed bevalt allemaal! Je moet me echt nog uitgebreid verslag doen over Bejing, ik heb nl te horen gekregen dat ik t 2e half jaar op stage ga en dus met de olympische spelen daar kan zitten,yeah!! Ik heb afgelopen week intro-week gehad en ben echt helemaal kapot nu. Ik stuur je snel n mail met alle happenings in Tillytown en Maastriech!!Liefs xx

  • 03 September 2005 - 08:07

    Arn:

    Superverhaal! Eend eten...wel wat anders dan een ozzie-burger hier!!
    Cheers kuz Arn

  • 03 September 2005 - 15:05

    Emilie:

    he iem,

    Wat een spannende verhalen allemaal!!!!!daar kunnen Tilly town en Utrecht niet tegen op!Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar!!!!Heel veel plezier nog he en geniet ervan!!! liefs kus eem

  • 05 September 2005 - 03:29

    Beffie:

    Verdomme...waarom is die vlucht Phoenix-Los Angelas-Hong Kong zo BELACHELIJK duur?!?!

    Nou!

  • 05 September 2005 - 03:30

    Bef:

    sorry...Los AngelOs

  • 05 September 2005 - 16:52

    Ingmar:

    Kan je me anders even om 5 uur 's ochtends wakker bellen? x

  • 06 September 2005 - 19:24

    Lien:

    Ja je hebt echt een prima tijd! Me jealous!! Mail je binnenkort wel een keer
    Kus Lien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 114536

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: