Macau Here I Am!! - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu Macau Here I Am!! - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu

Macau Here I Am!!

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

06 September 2005 | China, Peking

Here I am..In Macau, op de eindbestemming aangekomen, daar zat ik dan vanochtend in de aula..tussen de 300 chinezen!!
Tja dan begin je toch wel te realiseren dat je echt in china bent, en dat je hier een jaartje gaat studeren!

Gisteren mijn eerste cantonese les gehad, spreektaal van t chinees in zuid-china!K weet wel zeker dat ik nooit Chinees zal gaan studeren..puff al die tekens!
EN JAA hoor...net officieel eigenaar geworden van een appartementje samen met Jenny; een beeldige, kleurige, luxe villa, dichtbij school!!Uhmm maybe in my dreams; flat met 34 verdiepingen, vies,grijs van buiten maar van binnen zag 't erg aardig uit!Woonkamer, keuken, badkamer, 3 slaapkamers en genoeg wierrook om de boze geesten te verjagen ;) !!But I love it!We zijn nog op zoek naar een derde persoon dus als iemand interesse heeft mijn mobielnr. in China is: 00853 6594640 :)
Macau heeft een erg gezellig europees centrum, omdat het voorheen Portugese kolonie is geweest!Leuke markten, waar je van alles kan kopen, van varkensneuzen tot darmen alles netjes uitgestald!

Maar alle gekheid op een stokje, ik vind het nog steeds een geweldige ervaring en geniet 100%!!Beijing was echt een super tijd, zoveel beleefd!Ik was de hoofdattractie voor de chinezen, heb geleerd met stokjes te eten en zelfs vegatarisch gegeten. Dat was helaas niet de bedoeling, maar mijn chinees is nog niet zo gevorderd dat ik 't kon ontcijferen. De serveerster bleef ook zo aandringen, dat we geen tijd hadden om na te denken wat nu eigenlijk vegetarian shrimps waren..bestonden die wel?!? Dat werd al snel duidelijk toen het eten kwam, alles leek plastic en na een paar happen was je echt misselijk..geef mij de peking duck maar!

We zijn naar een avondvoorstelling geweest van de shaolin warriors, echt te gek!Een dans/vecht voorstelling van groep monnikken, nog nooit zulke lenige mensen gezien.. salto's op een hoofd, adembenemend!
Verder natuurlijk niet de toeristische bezienswaardigheden vergeten; confusion tempel, yong he gong tempel, summer palace. Erg mooie architectuur, alleen helaas merendeel is afgesloten wegens renovatie voor de olympische spelen 2008!!

Bij de culturele dingen hoort ook natuurlijk een dagje shoppen, wat niet helemaal moeiteloos verliep!In elke winkel werden Jenny en ik omsingeld door de verkoopsters..ohhh soo tall, gold hair, woow big eyelashes!!Broeken kreeg ik niet eens over me enkels, en schoenen tja laten we het daar maar niet over hebben!

Het toppunt van 't weekje Beijing was de hike over de chinese muur samen met Jetty, Thijs, Jenny. Jaja..I climbed the great wall!!
Na een 4 uur lange, racende busrit (k hield mijn hart vast) naar het plaatsje Jinshanglin, om vandaar uit 10 km over de muur te lopen richting Simatai!!Peace of cake dachten we, gezellig lopend over de muur genieten van t uitzicht..
De eerste trap omhoog stond iedereen al te hijgen en werde de eerste pauze al ingelast, waar waren we aan begonnen!Super benauwd, 27 graden, trapje op en af, 80% stijl!!
Maar al snel hadden we de smaak te pakken, badend in 't zweet genoten we van de prachtige omgeving. Rechts van je lag China en links Mongolie, echt machtig om over de muur te lopen!We hadden ook nog erg 'gezellig' gezelschap..mongoolse vrouwtjes lopen de hele tijd met je mee, buy water buy t-shirt..je komt gewoon niet van ze af en ze lopen nog sneller dan jou ook, frustrerend!
Na 3 uur kwamen we drijfnat aan bij de finish..een biertje hadden we wel verdiend :)!!

It's dinner time now..vanavond wordt het de sushi bar met de internationale studenten!Komende tijd Macau beter verkennen, meer tripjes zitten er wel in het vooruitzicht dus ik hou jullie goed op de hoogte of my China life!!

Kisses Iem

PS:De foto's laten nog even op zich wachten, 't is niet mogelijk via de computer op school ze te downloaden op mijn site. Ik heb namelijk alleen foto's van Jenny en Thijs, mijn camera heeft 't al in Moskou begeven :(

  • 06 September 2005 - 10:12

    Nicoline:

    he ym1!! Zit nu in mn kantoortje in TEnerife!! MAar dit mag dus ECHT niet dus kanje verhaal nog niet lezen. kijk op nicolinevanwoerkum.waarbenjij.nu voor verhalen!!
    Heel veel plezier daar !!! dikke kus

  • 06 September 2005 - 13:20

    Liz:

    he piemel. hihi eindelijk even vette verhalen!! cool man van die markten waar je lekker kan shoppen?! dus kleding kopen valt toch wel een beetje tegen. nou maak je geen zorgen want je moet studeren en je hebt toch geen tijd om te shoppen... lieve ym, miss you and all the best en als je even je adres op je site zet, sturen wij je de aller nieuwste digitale camera... grapje hoor, maar we willen natuurlijk wel foto"s zien!! veel liefs en succes met inrichten. xxxx

  • 06 September 2005 - 13:23

    Liz:

    oja en ik zie net je kaartje! super lief darling. love you!

  • 06 September 2005 - 15:08

    Bibbel:

    Hey Bymke!!

    Tering heey, als ik het zo allemaal lees ben je echt in een totaal andere wereld terecht gekomen! Natuurlijk wel apart de hele dag die kleine chineesjes om je heen... haha..
    Over 2 weekjes vertrek ik ook weer naar de andere kant van de oceaan! Ik hou zeker je site in de gaten!!
    Dikke kus en take care!
    XXX Bibbeltje

  • 06 September 2005 - 16:35

    Karin:

    Heej piem, ik ben ook aangekomen in Cape Town. Fantastische dag al gehad..dit gaat helemaal goedkomen 5 maanden. Net je verhaal gelezen en jij heb ook weer vanalles meegemaakt, geweldig. Geniet er nog van en we mailen. Dikke kus

  • 06 September 2005 - 16:55

    Annie:

    He piemel wat is jouw adres eigenlijk? dikke kus, Bannie

  • 06 September 2005 - 17:15

    Wilma:

    Hoi ymke
    het klinkt allemaal weer fantastisch wat je daar ziet en mee maakt. leuk ook dat je zoveel verschillende mensen en culturen ontmoet en natuurlijk de gewoonten van die culturen ook uit kunt proberen.
    maar nu zit je dan op je eind bestemming en moet je weer aan het studeren , ik geloof best dat chinees lezen echt niet meevalt maar als je er een tijdje bent zul je wel tekens herkennen denk ik.nou meid ik wens je verder nog veel plezier en 'n leuke tijd toe.
    groetjes de ligtvoetjes

  • 06 September 2005 - 17:57

    Ria:

    Hallo Ymke,
    Super wat je allemaal weer meemaakt, wel wat late reactie dit keer, maar we hebben vakantie gehad Guus en ik, wel Brussel en Drente, dichter bij huis, maar ook super, geniet van al je verhalen, en succes met je studie!!! Lieve groetjes,
    Ria. Marjolein is vandaag 24 geworden, zit in Frankrijk met Paul, is ook aan 't genieten.
    Caroline loopt stage in Dordt, ook wat dichter bij huis, heerlijk voor deze moeder, nogmaals lieve groetjes,
    Ria xxx

  • 06 September 2005 - 19:23

    Lien:

    Heeey
    Echt leuk man! Je hebt echt de tijd van je leven zo te lezen, zo nu nog ff je andere verhaal lezen!
    Kussie Caroline

  • 07 September 2005 - 04:36

    Beffie:

    Darling...jij hebt natuurlijk weer voor het spannendste telefoontje gezorgd sinds wij hier wonen! 5 uur 's nachts...belt een of andere blonde doos iedereen wakker...NEE HOOR DARLING!!! Echt SUPER om wat van je te horen. Wordt snel vervolgd het gesprek!

    School valt zwaar tegen. Misschien wel interessant (héél veel financial shit), maar serieus belachelijk veel huiswerk. We moeten elke dag honderden hoofdstukken lezen! Jeetje...waarom was ik hier ook alweer heen gekomen??

    Talk to ya soon girlie

    inderdaag Annie...Wat is je adres nou???

    XXXXXX

  • 07 September 2005 - 14:50

    Sofie:

    Hee lieverd!!!

    Leuk al je verhalen weer, lijkt net alsof je alweer een paar maanden weg bent...zo raar!!! Met mij gaat t ook allemaal goed...alleen weer even wennen met studeren!!! Liefie ik denk aan je en ik mail je snel weer love you veel plz en pas goed op jezelf!!! dikke kus Soof

  • 10 September 2005 - 08:58

    Fiona:

    Hallo Ymke
    Eindelijk dan op je eind bestemming. Je hebt weer genoeg meegemaakt.Nu mag je weer gaan studeren.Wij wensen je een leuke tijd toe. Vele groetjes en dikke kusjes van Hans, Fiona,Youri, Jurre

  • 11 September 2005 - 06:54

    Nina:

    Hey lieve Ymke, thanx voor je mail. Dit is nu de derde dag in het fantastische Shanghai. We moeten snel een datum prikken voor wanneer je kan langskomen en andersom.
    Dikke poenxxx

  • 11 September 2005 - 08:33

    Ymke:

    Jaja met smart hebben jullie erop gewacht, eindelijk een paar foto's!Ik heb ze alleen van andere sites gejat want nog steeds geen camera!Eerst effe allers regelen hier: appartementje, mobiel (tja mijn is foetsie), en dan komt de camera en zal ik jullie overdonderen met foto's van Macau!Thanks voor alle leuke en lieve berichtjes!X

  • 11 September 2005 - 09:45

    Bannie:

    He piemel, wat een leuke foto's!
    Mis jou en Beffie wel hoor....
    Dikke kus

  • 12 September 2005 - 06:27

    Wendy:

    Heeey Ymke!

    Het is zeker gezellie hier in Macau! De eerste lessen weer gehad en het saaie leven dus weer begonnen! Maarja gelukkig hebben we hier genoegd leuke dingen te zien en te doen! We gaan er iets gezelligs van maken! PS: De foto's staan goed op je site!
    Kus Wendy

  • 12 September 2005 - 11:49

    Karien:

    WOUW ymke!!
    Die foto's zijn echt tof joh! Wat heb je een hoop bijzondere dingen gezien! Mongolie ziet er ECHT zo uit als hoe je je het voorstelt!
    Ik weet ZEKER dat je daar een onvergetelijke tijd zult beleven!
    Heeel veel liefs!! En geniet ervan!! Dikke kus!!

  • 12 September 2005 - 12:38

    Mam Jenny,mieke Dus:

    Wat jenny vergeet te vertellen vul jij lekker aan. En schrijven kunnen jullie als de beste,'T leest heel plesant die verhalen van jullie. Fijn dat jullie 't zo leuk met elkaar hebben. groetjes oet zjwame Mieke

  • 13 September 2005 - 06:38

    DRINGEND!!!:

    Check je hotmail METEEN! Zeer belangrijke post!

    x Bef

  • 13 September 2005 - 11:01

    Inge:

    Hey Ymke!
    Het klinkt allemaal heel erg leuk en interessant! China lijkt me echt een prachtig land en over de chinese muur lopen, daar kan ik op het moment alleen van dromen. Nou, ik ga maar verder met studeren in het alles behalve tropische Leiden.

    x
    Inge

  • 14 September 2005 - 17:30

    Bas Bemelen:

    hai ymke.. ziet er leuk uit allemaal! heb weinig tijd! maar ik blijf zo goed op de hoogte!
    veel plezier en succes nog..

    kusje

  • 15 September 2005 - 02:55

    Ingmar:

    Heej blonde reus! Vette foto's; maar moet je elke dag strak in t pak, en hebben ze wel pakken in jou maat? Suc6 en vooral veel plezier tussen de mini-mensen!

  • 15 September 2005 - 09:18

    Thezke:

    Hé voetbalster ;)!
    Ik heb voor komende woensdag 't outdoor sportveld gereserveerd dus kunnen we weer los:)!!

    Ik neem aan dat je ook van de partij bent dan:)!

    Groeten!
    Thijs

  • 17 September 2005 - 14:57

    Margie:

    Piemels! wat ben je daar toch allemaal weer aan het uitspoken, echt super! ik heb weinig boeiends te vertellen, mijn colleges zijn weer begonnen en ga nog steeds maar op stap enzo haha. Ik stuur je snel een mail liefie! kuss

  • 17 September 2005 - 20:26

    Oma En Opa:

    genoten van de foto's.ook de site van Jenny en Steffie bekeken.Bij ons alles goed.Bij deze ben je uit genodigd op mijn verjaardag.Als je niet kunt komen , hebben we daar alle begrip voor. Heel veel groeten van ons. Pas goed op je zelf.Studeer met zin. Oma en opa xxxxx

  • 18 September 2005 - 10:24

    Liz:

    wat een vette foto's!!! kan je al goed met stokjes eten? en moet jij ook serieus in zo'n uniform?? haha echt te grappig, die piemel tussen de spleetjes -ogen!!
    dikke kus

  • 19 September 2005 - 17:28

    Marlies/Christ:

    Hoi Imke
    Een bericht uit de Kruisstraat heb je mail gelezen en de Foto,s gezien ze zijn geweldig je hebt al weer veel gezien hartstikke leuk voor je en leuk dat de familie die achter blijft toch op de hoogte blijft van jou avontuur(studie)
    ga zo door en geniet.doeiiiiii

  • 19 September 2005 - 17:57

    Bannie:

    He Piemel, ben eindelijk aangemeld op skype!! mijn gebruikersnaam is AnneMarieVerbunt dus kunnen we bellen!!!!
    Heb ook maar meteen headset gekocht. Dikke kus, en miss you!!

  • 21 September 2005 - 20:12

    Karien:

    Hee Ymke!!
    Hoe is het daar nu? Hoe zijn de lessen etc..??
    Met mij gaat alles goed. Nog twee dagen school en dan ga ik beginnen met mijn stage! Ben benieuwd joh..! Het harde leventje in dus....
    Geniet er maar lekker van daar in het warme Macau!!
    Heb jij trouwens skype??! Dan kunnen we namelijk gezellig kletsen.
    dikke kus!

  • 22 September 2005 - 14:00

    Marjolein:

    Hoi Hoi Ymke wat leuk dat het allemaal zo goed met je gaat!! Ik ben echt jaloers als ik kijk hoe veel je mee maakt en wat je allemaal van de wereld ziet!! Zit ik hier iedere dag op en neer naar Helmond om daar de nodige stress weer te beleven om dat ik te weinig uren heb om mijn takenpakket in te doen, maar ja dat is in Nederland een algemeen probleem. Verder hier alles goed, ben op vakantie geweest en ja ja heel burgelijk 2 weken in de tent met Paul en I love It. Geweldig lang leven het burgelijke leven. Alleen is mijn auto daar gecrashed (distrubutieriem geksprongen) en moesten hem daar in Frankrijk achter laten (snik snik) sta je daar in de middle of now where. Maar lang leven de verzekering en gelukkig is alles dan toch weer goed gekomen. Inmiddels weer terug van vakantie, nieuwe auto (natuurlijk een 2ehandse volvo) weer hard aan het werk en vol met stress maar that's live. Leuk om je verhalen te horen!~Veel plezier nog Grtjs MArjolein je NIchie

  • 22 September 2005 - 14:13

    Wilma:

    hou ymke, Ik heb je foto's bekeken en ik vind ze echt prachtig vooral de foto van jouw op die brug vond ik erg mooi.
    ik ben blij dat we nu toch eindelijk ook iets kunnen zien van je reis tot nu toe.
    Blijf je verhalen schrijven ze zijn leuk om te lezen en foto's maken het verhaal nog echter.
    pas goed op jezelf groetjes weer van de ligtvoetjes

  • 10 December 2005 - 09:48

    He Piemel!!:

    nog gefeliciteerd he! heb je net proberen te bellen met skype (ook naar je mobiel)maar ik kreeg voicemail. Eerst had ik het verkeerde nummer gebeld en toen kreeg ik een of andere vent aan de lijn haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 114531

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: