China, mijn land! - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu China, mijn land! - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu

China, mijn land!

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

23 September 2005 | China, Peking

China het land van de toekomst, een van de snelst ontwikkelende landen van dit moment, in elke nieuwsbericht komt china wel een keertje voor..

Als ik van school naar huis loop, vraag ik me toch echt af of ik echt wel in dat snel, ontwikkelde China ben!Als ik om me heen kijk, heb ik niet 't geovel dat de mensen meegaan met de snel groeiende economie!Ik blijf me dan ook elke dag verbazen over de kleinste dingetjes....

Ze lopen hier met een beetje zon al met parapluutjes rond, en wel om zo wit mogelijk te blijven. Dat is de trend hier, je kunt zelfs srub, zeep, lotion, maskers kopen om je gezicht witter te maken!?! Er bestaan zelfs ook echte poepchineesjes, kleine kindjes dragen hier een broekje met een billengat zodat ze overal op straat kunnen poepen!!De vrouwen wc's zien hier net zo uit als de mannen wc's..bril omhoog, wat dan de functie is van de tweede bril daar ben ik nog steeds niet achter!!Ze kiezen hun eigen Engelse naam, zoals bijvoorbeeld Piggy!?!

Maar juist hierdoor is China echt mijn landje geworden, en ik heb echt een geweldige tijd hier! Het is zo'n aparte cultuur dat ik me nog geen dag verveeld hebt!!
Zoals ze zeggen alles wend, na 3 weken merk je niet eens meer als er een chinees vrouwtje midden op de dansvloer in een discotheek staat te pissen, als iemand naast je aan de bar 5 min. rochtelt en vervolgens dikke vette slijmsliert op de grond gooit (nice cocktail?!?), als je op straat loopt en iemand laat een dikke natte scheet voor je en je doodleuk aankijkt alsof er niks is gebeurt, en als je de metro uit wilt stappen je weer terug wordt geduwd doordat meteen iedereen instapt, als er dode ratten in de gang van het hostel liggen en kakkerlakken op je bed...

Dit had ik zeker voor geen goud willen missen!Helaas is het studentenleventje iets minder spannend!Na een leuke introductieweek, waar wij als Nederlanders toch echt een flater hebben gemaakt door zelfs vader jacob uit de maat te zingen, en de chinezen ons stil kregen met hun geweldige zangtalenten (kippenvel), vandaar al die karoake bars!!
Zelfs nog een dagje voor chef gespeeld en overheerlijke gerechtjes klaargemaakt!?!
Het echte schoolleven is dan nu echt begonnen; interessante vakken, wel effe wennen alleen s'avonds les en dat wordt vooral erg zwaar als je een lerares hebt die amper Engels spreekt, die om de min. zegt okey? right? do you understand? En wij haar moeten vertellen hoe marketing in elkaar steekt, en zelfs haar moeten verbeteren omdat ze verkeerde uitkomsten geeft?!?!
Mijn medestudenten zijn echt heel vriendelijk, en erg behulpzaam. Soms heb je wel 't gevoel dat je nog op de middelbare school zit, ze giechelen om alles, ze klappen bij een goed antwoordt, als ze tenminste een antwoordt geven want ze durven bijna niks te zeggen. Een lerares geeft zelfs chocolaatjes en pennen weg als iemand de vraag wil beantwoorden??!!

Dus na een weekje van zulke lessen kan je wel voorstellen dat een ontspannend weekendje niet verkeerd is. Samen met Jenny en de Deense meiden zijn we naar Hongkong gevlucht. I'm loving it!!Echt geweldige city; de sfeer, markets, de eilandjes eromheen, and of course the nightlife!!In deze stad ga je mij zeker de komende maanden nog meer vinden!!

Zo..weer genoeg bullshit om jullie voorlopig bezig te houden ;)!!Check the new pictures!!See ya later..THX voor alle leuke reacties...ga zo door!!

Kisses Ymk

Ps: Mijn nieuw mobielnummer is: 00853 6419606. Ik kan helaas geen smsjes sturen naar t-mobile, die hebben 't sms verkeer naar China geblokkeerd!Verder druk bezig om een nieuw appartement te regelen, ik voelde me toch meer een gevangene in dit appartement!Dus jullie moeten nog even wachten voor mijn chinees adres!!En de skype mensen, ik ben bezig om uit te zoeken of ik het op school kan downloaden..wordt vervolgd!!

  • 23 September 2005 - 08:53

    Beffie:

    YES...Ben de eerste!
    Super toffe foto's en echt een speciaal verhaal! Wou dat ik het ook mee kon maken! We bellen snel dit weekend!

    ps: Wist die chinese kapper in godsnaam wat haar met jou haar moest doen...had hij uberhaupt wel eens blond haar vast gehouden???

  • 23 September 2005 - 11:17

    Miek:

    Hee Iem,
    Klinkt allemaal weer geweldig (behalve dan die dode ratten en stinkende mensen etc.)! Leuke foto's, jij valt echt enorm op tussen die chinezen, maar ik had niets anders verwacht. Heb je nou ook 'n beetje sjans van die Chinezen daar? Dadelijk neem je nog zo'n chinees mee terug naar NL.. Je weet nooit.. Thanks voor je lange mail en ik ga je snel bellen!
    Dikke kus, Miek.x.

  • 23 September 2005 - 16:25

    Ria:

    Waaaaaaauuuuwwww, wat een verhaal weer en wat een mooie foto's en heb je echt je haar zo gekleurd, want de foto's erna ben je weer blond!!!!! Dus ik weet zo net nog niet???? Laat even weten? Hartelijke groet uit Veldhoven!!!

  • 23 September 2005 - 16:26

    Ria:

    Ik heb de foto's nog een keer gekeken en hoef geen antwoord, heb het al gezien. PRUIK!!!! hahahaha!!!

  • 23 September 2005 - 21:12

    Linda:

    He Ym,
    Wat gaaf allemaal.. Dit maak je nooit meer mee, dus geniet er maar van. Ik vind dat die chinese kapper je haar wel leuk heeft geknipt!! ( wat ik zie op de foto's) Nou ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal.. Voor mij gaat het nu op schieten hier in Dublin!!
    Kus

  • 24 September 2005 - 16:13

    Lien:

    Hey Ym,
    Echt super man! Leuk al die verhalen, zo te zien maak je lekker veel mee! Plassend iemand op de dansvloer normaal :S hahaha
    Mail je binnenkort!
    p.s. per april gaan pieter en ik definitief samenwonen!!!!
    Dikke kus Caroline

  • 24 September 2005 - 16:15

    Lien:

    p.s. 2 kun je zo'n pruik niet voor me meenemen :P ziet er wel leuk uit wil ook wel eens weten hoe dat bij mij staat! :P
    Kus Lien

  • 25 September 2005 - 15:21

    Bas Bemelen:

    ymke, waarom sta je niet een keer met een lekkkere vent op de foto :)? allemaal vrouwen! maar goed, hoe issie? ziet er allemaal goed uit!

    kus bas

  • 26 September 2005 - 03:33

    Ymke:

    Haha tja hele goeie vraag waar die lekkere kerels zich hier verstoppen?!?!Het zijn ook bijna alleen maar vrouwelijke exchange students!Next time pictures van mijn mannelijke chinese friends!!Verder gaat alles toppie hier!!See ya laterr

  • 26 September 2005 - 07:05

    Ashley:

    hi,YMKE~
    it's all in dutch,,,but the fotos are really nice~
    haha~
    i'll always come here to c u.

  • 26 September 2005 - 10:20

    Noor:

    He Ym!!

    Super leuk om al je verhalen te lezen!! Ben jaloers! Je fooi van augustus heb ik afgegeven bij je ouders, kun je weer een biertje drinken!!! Genier ervan!!

    Beso, Noor

  • 26 September 2005 - 16:13

    Thijs:

    Ymke, nog 3 weken en dan kun je ook naar het zuiden vluchten... thailand, laos en vietnam! we meeten daar tussen de palmbomen..!?

  • 26 September 2005 - 16:38

    Liz:

    haha was dat een pruik??? echt onherkenbaar!!! dikke kus en ik ga je snel eens bellen.

  • 26 September 2005 - 17:10

    Pascallie!:

    Hola Ymkie!!

    Kei coole fotos!!!!! En echt een te bruut verhaal...raar mansen die chineesjes hihi...
    Tof om te horen dat je het daar zo leuk hebt!
    Hier in Madrid alles ook nog helemaal top!
    Geniet nog lekker en ik kijk snel weer op je site!

    BESOS!!!

  • 27 September 2005 - 06:45

    Lieke:

    Hé Ymke!

    Echt nog onwijs bedankt voor het gave cadeau!! Ik ga seriues een keer thee zetten en die dan aan onze Japanse eettafel opdrinken, met een Marie biscuitje erbij natuurlijk...

    Liefs Lieke.

  • 27 September 2005 - 22:53

    Joris Boon.waarbenjij.nu:

    ha gekke ym!

    ik wil naar colombia, daar is het super. ik wil naar Argentinie en Brazil voor de carnaval, ik wil naar indonesie want daar is het goedkoop, ik wil naar australie voor de nice ozzies....

    NU WIL IK OOK NAAR CHINA!

    wat een gave foto´s en verhalen. Weet precies wat je bedoeld met roggelen en plassende (nog geen poepende gezien) jongetjes op straat! Heerlijk om te lezen hoe iedereen zo geniet om zijn plekje op de wereld, weg van het vertrouwde tilburgse.

    hou je taai daar en maak vooral veel plezier!

    hasta luego, joris

  • 27 September 2005 - 23:53

    Beffie:

    Ha Meis!
    Ik heb het wijnfeestje overleeft hoor...heb me netjes gedragen (dit keer...)

    XXXX

  • 01 Oktober 2005 - 00:43

    Wéér Bef (Befner):

    ik ga vanavond koekjes bakken!!! Hoe burgerlijk kan het!?!?
    We gaan morgen namelijk 'picknicken' bij Lake Powell...de staat Utah (!!!)

    XXXXX

  • 01 Oktober 2005 - 22:14

    Elzas:

    Hee Ymke!!!
    Wat leuk om je verhalen te lezen en je leuke foto's te bekijken. Zo te zien vermaak jij je daar wel! En je valt inderdaad wel heel erg op tussen al die Chinezen! Grappig om te zien. Wens je verder nog een super tijd toe. Dikke kus, Elsa

  • 03 Oktober 2005 - 09:47

    Nina:

    Hey Ymke, Kom je nog een keer deze kamt op. Lijkt me super gezellig. Regel ik een kamer enzo voor je!
    x Nina

  • 08 Oktober 2005 - 23:02

    Lisa:

    Ni hau Ymke,
    Ni hau ma?
    Zie je site voor het eerst maar ben ZWAAR onder de indruk...Ben begonnen met solliciteren dus hopelijk tot in Shanghai! (Of Macau natuurlijk)
    Kusjes en zai jian!

  • 10 Oktober 2005 - 22:13

    Edje:

    Hey Ym zie dat je het naar je zin hebt en op stap bent geweest in HK!!! Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, of naar Barca en daarna HK of direct die kant op!!! Denk je dat ik het daar kan uithouden om daar een jaar of 2/3 te studeren?? Jij bent nu de Pro, dus hoor het wel!!! Als ik daar aangenomen wordt dan ga ik die kant op....!!!

    Veel plezier nog!

    Groetjes

  • 11 Oktober 2005 - 23:44

    Beffie:

    HIEP HOI! De Rooij heeft een adres! Ik zal US Postal Services alvast waarschuwen, want dat wordt overuren voor hun draaien!

    mis je lieverd!

    X Befner

  • 13 Oktober 2005 - 03:29

    Nina:

    Laat maar weten wanneer je wil komen en ik regel het voor je!! Waarschijnlijk wil je erna nog terug komen, want Shanghai is gewoonweg verslavend!! Hoor het wel van je, ik kijk er in ieder geval naar uit!!
    Doeiii, dikke kus

  • 13 Oktober 2005 - 13:00

    Leooos Natuurlijk!:

    Piemels!!! Volgens mij vermaak jij je daar wel... Ik trouwens ook hier in Paris!! Heb alleen nog geen internet thuis en op faculteit ligt internet er vaak vanaf... Beetje jammer dus. Heb daarom ook nog niet echt veel verhalen kunnen sturen, denk dat er volgende week wel een update op mijn site komt. Wat is trouwens jouw nr daar, misschien kan ik je wel smsen (heb nl nieuwe foon)!!! Hope so!!! We keep in touch!
    Bollies rules! Gaan we zeker inhalen als we terug zijn ;)!
    kus!

  • 13 Oktober 2005 - 17:51

    Ingmar:

    Heej Piemel! Ben je al een btje gewend nu? Heerlijk, lamme rochels tegen de muur aan spuwen tijdens stappen.. Ik denk dat de bezoekers van jouw site hier een foto van verdienen! Gaaf verhaal trouwens.. take care, Ingmar

  • 15 Oktober 2005 - 13:14

    Liz:

    tijd voor een nieuw rapport...

  • 16 Oktober 2005 - 07:53

    Ymke:

    Haha tja I know, snel weer een update maar effe te druk met het studentleven..of ja de studentenfeestjes... Komende donderdag ga ik een tripje maken en daarna weer update met veel nieuwe foto's!!Thanks for all the nice messages!!Big kisses

  • 16 Oktober 2005 - 09:38

    Ria:

    Hallo Ymke,
    Vanmorgen ook weer even op je site gekeken en ik zie ook uit naar een nieuw smeuiig verhaal. Marjolein gaat vlg.jaar febr. ook samenwonen in Nijmegen met Paul. Leuk niet!! Groetjes uit Veldhoven!!

  • 16 Oktober 2005 - 11:43

    Banaan Aka 'Karen':

    Yo Y.M.C.A,
    ik heb no worries dat we ons zullen vervelen hier. Er staan genoeg feestjes op het programma in ieder geval ;)
    Skoll!!!

  • 16 Oktober 2005 - 17:06

    Joke V.oirschot:

    geniet van de tijd dat je daar bent .het is zo voorbijgroetjes joke horst

  • 17 Oktober 2005 - 02:57

    Ashley:

    hey~how r u? my roomates and i will come to c u this week~haha~~
    :-)

  • 19 Oktober 2005 - 11:59

    Vincent:

    Hallo Ymke,
    We hebben elkaar nooit ontmoet maar via deze site en de (trotse)verhalen van Wim geniet ik toch graag mee van je avonturen in dat verre China.Is het waar van die 9 miljoen fietsen in Bejing waar Katie(-Nine Million Bicycles) Melua zo mooi over zingt?.Voorlopig houd ik het maar bij Babi pangang met een biertje!

  • 22 Oktober 2005 - 17:16

    Anja Van Gorp:

    Je hebt het erg naar je zin dat kun je wel zien.Leuk om je op deze manier te volgen. p.s. Debbie vind het geweldig wat je doet. heel veel groetjes ANJA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 114535

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: