Back from Singapore - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu Back from Singapore - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu

Back from Singapore

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

27 Oktober 2005 | China, Peking

Soms gaat het allemaal zo snel, dat zelfs de kleine dingen wennen en een gewoonte worden!! Stiekem betrapt ik mezelf erop dat ik slurpend noodles eet, een lekker harde boer op straat laat, tijdens t eten effe tussen mijn tanden peuter, en soms een brutale chinees in de rij bij de kassa opzij duw...

Soms heb je dan ook effe een break nodig, en daarom besloten Jenny en ik om last-minute nog naar Singapore te gaan!!De netheid, georganiseerd, de kleurige huisjes, de tropische planten, de mix van culturen, het heerlijke eten waren dan ook een ware verademing!!

De eerste paar dagen zijn we Singapore city gaan verkennen en een kijkje genomen in de verschillende culturen: Little India, Malay village, Muslim village, China town, en natuurlijk niet te vergeten Holland Village!!Alleen was de molen ver te zoeken...
Ook nog een dagje doorgebracht op Sentosa Island in het zuiden van Singapore, een eiland resort. Alles was soms te perfect en echt gemaakt, maar wel een gezellige dagje gehad. Een bezoekje gebracht aan de dolfijnenshow (roze dolfijnen!!), underwaterworld, ons zelf gewaagd in de jungle!!S'avonds heerlijk gegeten in een pasta bar, sinds lange tijd weer overheerlijke gamba's op met heeeeel veel knoflook. Iets teveel, waardoor het niet meer verantwoordelijk was om op stap te gaan aangezien je geen kauwgom kunt kopen in Singapore (kauwgom invoeren = 5000 euries boete!!).Onderdeel van de stad verkennen is natuurlijk ook het shopping gedeelte..tja we are girls!!Ook weer de leuke dingen ingeslaan, na een zware competitie wie het beste af kon dingen!!
En niet te vergeten onze safari expeditie, echt een leuke ervaring. Een nachtdierentuin, maar 't lijkt net of je echt in de jungle bent, en je ziet de dieren veel actiever en jachtiger van dichtbij. De vleermuizen vlogen tegen mijn hoofd aan?!
De laatste dag wilden we wat meer van Singapore zelf zien, en zijn we met de bus naar Changi Village,vissersdorpje, gecrossd. Vanuit daar zijn we met de vissersboot naar Pulau Ubin gevaren. Het eilandje is een national park en wordt nog bewoond door de oorspronkelijke bewoners. Echt totaal andere wereld dan de stad..als echte Hollanders zijn we de omgeving met de mountainbikes gaan verkennen!!Om er vervolgens s'avonds als een kreeft bij te lopen..

Echt een super tijd gehad in Singapore,lekker bijgekomen maar toch fijn om weer richting huis te gaan ;)
Als je de volgende dag dan boodschappen gaat doen, en de verkopers om iets vraagt en ze met vijven om je heen komen te staan waarvan niemand Engels spreekt, vervolgens een telefoon in je handen gedrukt krijgt om te communiceren met iemand die Engels spreekt, over en weer met de verkopers, weet je...
I'm back in China!!

Jaja.. ook eindelijk helemaal gesettled in mijn nieuw appartementje. Het bevalt echt super goed, en het is een gezellige boel met mijn huisgenootjes: Jenny, Joyce (China) and Kristel (China), je staat elke dag voor verrassingen!!Zo vonden we laast oplos koffie in de vriezer?!?

Mijn adres is:
Avn. do Coronel Mesquita
110 Edf. Caravelle Court
19K Macau, China
Telefoonnr: 00853 527137
Ik zet vast een box klaar voor alle kaartjes en presentjes ;)

Echt super leuk om alle reacties te lezen, blijf zo doorgaan!!Voorlopig houden de feestjes en de studie mij wel bezig, maar tickets zijn al geboekt in dec. naar de philippines, en reisje door China en Shanghai staat ook nog op t programma!!
Dus zoals jullie wel doorhebben, ik kom voorlopig nog niet naar huis :)

  • 27 Oktober 2005 - 07:45

    Caroline:

    Heey ymke,
    echt cool man die safari en zo. Zo krijg je mij wel jaloers als je al die dingen doet die met dieren te maken hebben! hihi
    Ik mail je binnenkort, maar dan moet ik er wel ff echt voor gaan zitten haha zoveel te vertellen! Groetjes van pieter!!
    Kus Lien

  • 27 Oktober 2005 - 07:54

    Wilma:

    ha die ymke,
    geweldig weer om te lezen over je reis naar singapore. Pas je wel 'n beetje op dat je niet te veel "chinees" word daar anders moet je heropgevoed worden als je terug komt en dat kun je sjan en wim niet aandoen.
    Ik zie aan de foto's dat je er ook heel leuk kunt feesten, fijn dat je het zo goed naar de zin hebt daar.Ik hoor dat het ook heel goed gaat met de studie dat is natuurlijk ook mooi meegenomen.
    Wij hebben de vakantie met je ouders gelukkig weer overleefd veel spierpijn gehad vanwege het" vals plat" in belgie
    maar door het hoge Jan S. gehalte werd dat weer gecompenseert.Ook wij hebben veel plezier gehad zo dicht bij huis.
    Zo, dat was het wel weer en volgens mij ben ik de eerste deze keer. Nog veel plezier en de groetjes van Marino en mij doei!!

  • 27 Oktober 2005 - 07:56

    Wilma:

    he jammer dus toch niet de eerste

  • 27 Oktober 2005 - 08:24

    Karien:

    He lieve Ymke!!
    Wat gaaf om je verhalen weet te lezen. En wat zit je haaaaar leuk!!!!!!!
    Super joh!
    Ik hoop je snel weer wat uitgebreider te spreken op msn...MAAAAR the postcard komt je kant op hoor ;-)
    heeeeeeele dikke xxxx

  • 27 Oktober 2005 - 10:31

    Linda:

    Heeeee lieve Ym,
    De foto's zijn echt heel leuk joh!!! Je bent aardig aan het inburgeren zo te lezen!! Voor mij zit het er bijna op hier in Dublin, over iets meer als 2 weken keer ik terug naar Nederland, ondertussen vind ik dat niet heel vervelend hoor! Nou meid, geniet van alle nieuwe dingen!!
    Dikke kus

  • 27 Oktober 2005 - 11:04

    Sjannie:

    Ha Truusje
    Even een vraagje van je hardwerkende ouders.We hadden toch schoolgeld betaald, zodat je daar kon studeren?? Zie overal foto's van , maar van schoolboeken!!! Maar alle gekheid op een stokje, we hebben weer genoten van je verhaal en foto's. Ben alleen bang dat we je straks moeten heropvoeden.Alle moeite van afgelopen jaren weggegooid. Maar ja dat zien we dan wel weer. Veel groetjes uit een zonnig "Gool" Doei. Je lieve Oudjes. Ps: denk je dat China iets is voor Arjan.

  • 27 Oktober 2005 - 14:25

    Leo:

    Hey schattie, daar kan ik niet tegen op hier in Paris!! ;)
    Al die trips die je maakt!!Ook echt super leuke foto's! Heb je je trouwens gewaagd aan een chineese kapper...
    dikke kus van mij!

  • 27 Oktober 2005 - 15:23

    Jenny:

    Hey Ym,
    thanx voor de gezellige holiday!! Moeten we vaker doen ;)
    Xxx

  • 27 Oktober 2005 - 16:39

    Bannie:

    haha beffie, nu ben ik de eerste met een berichtje voor piemel! Nou iem, het klinkt weer fantastisch, geniet er van! Ik zal zorgen dat ik iets leuks je kant op stuur! XXX

  • 27 Oktober 2005 - 16:40

    Bannie:

    nou ja.... eerder dan jou dus stef.........

  • 27 Oktober 2005 - 21:31

    Voor Bannie:

    doosje...piemel heeft al laaaaaang een (HALLOWEEN) kaartje van mij ontvangen! Beffie is gewoon te snel...of je het wilt of niet!

  • 28 Oktober 2005 - 12:42

    Marlies/christ:

    Hoi Imke,wat een leuke plaatjes die je hebt geschoten met je camara het is hartstikke mooi daar en dan nu weer op je studie en dan na de volgende reis die je alweer op stapel hebt staan.Studeer ze en tot de volgende mail.

  • 29 Oktober 2005 - 09:55

    Ria:

    Hier ook weer een reactie van je oude tante (AHUM) nou ja ik ben tenslotte wel de oudste in de familie, heel erg leuk weer allemaal om te lezen en te zien (mooie foto's) en zoals de anderen ook al schreven, we willen best wel iets horen van de studie, maar dat hoor ik dan nu ook van die anderen dat dat goed gaat, maar de vlg.keer hoop ik daar ook iets over te lezen. Afgesproken!!! Een collega van mij wilde ook naar China maar nu hij hoort van dat rochelen enz. hoeft hij niet meer.
    Lijkt me heel apart vooral de eerste keer als je die dingen hoort en ziet!! Veel lieve groetjes uit Veldhoven.
    Ria en Guus en de rest.
    p.s.: heb je de kalender niet meegenomen (hint????)

  • 29 Oktober 2005 - 19:56

    Kaat:

    Hai lieve piemie, ziet er echt super uit je tripje!! Jammer dat de verbinding laatst zo snel weg viel , maar gaan snel weer een keertje bellen! Dikke kus

  • 29 Oktober 2005 - 20:56

    Liz:

    wat een supercoole foto's. nice hair. is het trouwens heet daar?? aan je kleding te zien wel...
    liefs liz

  • 31 Oktober 2005 - 11:38

    Margie:

    Heey lieverd, dat klinkt allemaal weer te mooi daar in Singapore! Ik ben ook wel toe aan een vakantie hoor! Maar het is weer zover, we gaan met de jc in maart skien! Is wel even iets anders dan China, maar ook zeker neit verkeerd! Ik hoop je snel weer op MSN te spreken, en dan wat langer!! kussss

  • 31 Oktober 2005 - 12:41

    Poelie:

    Haa poeperd, echt jammer dat die sms-verbinding er niet is..maar toch, ben blij dat je je site zo goed bij houd..kan ik tenminste nog n goeie indruk krijgen van wat je daar allemaal uitspookt!Super leuk foto's ook btw. We doen binnekort snel n keertje bellen!Liefs xx

  • 31 Oktober 2005 - 19:43

    Bannie:

    He lieve Iem,
    Wat zie je er goed uit!! Nice hair idd!!!
    Ik heb een pakketje voor jou en Jenny op de bus gedaan... duurt wel nog ongeveer 1,5 maand voordat het aankomt dus het wordt een cadeau van de goede sint. Dikke zoen, Annie

  • 01 November 2005 - 02:03

    (B) Ingmar:

    Heej blonde reuzin! Vette foto's en mooi dat je al zo ver geintergreerd bent in de Chinese cultuur en eetgewoonten :)! Ik ben trots op je piemel! Ciao!

  • 01 November 2005 - 20:37

    Marc Heeren:

    Merge,gaaaaaaf,cool,vet,te gek,helemaal te wauw.
    bofkont,ik ben niet verder dan Duitsland geweest.(maar wel om te werken,dat dan weer wel)
    Groetjes uit het zonovergotenTilburg, en geniet maar weer verder Ymke

  • 02 November 2005 - 02:59

    Befsel:

    Ha lekkertje van me!

    Halloween weekend is voorbij! Echt een mooi feestje achter de rug (see pics!)...helaas was je er niet bij!

    We bellen snel weer, okay?!

    XXX

    VOLGENDE WEEK LAAAS VEGAAAAAAS!!!!

  • 02 November 2005 - 10:45

    Inge:

    Hey Ymke!

    Ik lees pas net je verhaal, vanuit de bibliotheek hier op de universiteit en ik ben hevig jaloers. Studeren in het buitenland noemde je het toch ;) Ja, ik ben dat ook van plan over een kleine paar jaar. Volgensmij houd je genoeg tijd over voor leuke dingen ;) Nog heel veel plezier daar in China!

    Liefs,
    Inge

  • 02 November 2005 - 17:14

    Lien:

    Heey ym
    bedankt voor je toffe kaartje!! Alleen nog naar mn oude adres hihi! Zal t nieuwe adres van tilburg wel naar je mailen!!
    Kussie Lien

  • 02 November 2005 - 17:49

    Ria:

    Die hint was dus echt niet nodig, nogmaals sorry, en Caroline ik heb het adres al gemaild naar Ymke.
    Veel lieve groetjes uit Veldhoven!!!

  • 03 November 2005 - 18:22

    Thea Peter:

    Singapore is heel gevarieerd/gestructureerd he. Leuk om plaatsen te herkennen die wij ook bezocht hebben. De boetes zijn daar skyhigh. Zouden de verschillende culturen daarom zo goed met elkaar overweg kunnen?
    Groetjes van de groentjes!

  • 03 November 2005 - 23:02

    Bir:

    Piemel ik heb mijn voet gekneust met hockey!! zielig he net nu we zondag tegen Tilburg moeten! Maar we gaan ze inmaken,

    xx je hockeymaatje ( die je mist )

  • 04 November 2005 - 07:55

    Anja Van Gorp:

    Geweldig , een leuk verhaal,en gave fotos. Die roze dolfijn, en kun je nog fietsen je slingerde zo.leuk te zien hoe je het naar je zin hebt.Maar kom je nog wel terug naar huis, want zo te zien hou je dat nog wel en tijdje vol. nou heel veel groetjes uit goirle namelijk no 11.het gaat je goed. Anja.

  • 05 November 2005 - 15:23

    Mieke:

    nou zo te zien vliegt dat jaar zo voorbij en hebben jullie straks nog tijd tekort. leef en beleef!
    groetjes oet zjwame!

  • 09 November 2005 - 20:44

    Pascallie:

    Hey Ym!

    Tof verhaaltje weer en super coole foto's! Je nieuwe coupe staat je goed;)

    Enjoy girl!

    BESOS vanuit Madrid!

  • 13 November 2005 - 14:01

    Lisa:

    Superfoto's! Ik kan niet wachten om ook die kant op te gaan...als ik iets concreet heb, laat ik het je weten, we gaan wel visiten toch?
    Kusjes

  • 13 November 2005 - 18:07

    Wimmus:

    Hallo Ymke,
    Het ziet er adembenmend uit.Prachtige foto's en verhalen die een goede indruk geven van het reilen en zeilen in Macau en omgeving. Ontzettend lekkere snoepjes in China, ik proef het na vijd dagen nog steeds brrrrrrr!!!
    Groetjes van Wimmus.

  • 14 November 2005 - 09:04

    Thijs:

    heeeel erg lekker al die party pics.. boek die ticket maar naar australie, dan meeten we daar op het strand ipv Vietnam!

  • 16 November 2005 - 14:31

    Nina:

    Tuurlijk weet ik dat je komt!! Heb toch nog vrij kunnen regelen vrijdag, dus kunnen we gelijk los!!
    Extra bedje staat klaar en heb er zin in!! Als je vanavond niet meer belt, bel ik jou morgen!!
    Doeiii xxxxx

  • 17 November 2005 - 14:02

    Floor Van Aerde:

    Hey Ymke!
    Was even op je site gaan kijken! Ziet er gaaf uit joh, alle foto's en verhalen! Ben jaloers hoor...Geniet er maar lekker van!!

    kus, Floor

  • 19 November 2005 - 12:54

    Jenny:

    heeej Ym,
    gelukkig ben je goed aangekomen in Shanghai! Ik wil er sowieso een keer heen en dan kun jij mijn gids zijn ;) Ik heb op het laatste nippertje nog geregeld dat ik bij de GP kon 'volunteeren' vandaag. Heb niet veel hoeven doen en lekker van de races en de zon kunnen genieten. Heb trouwens gister avond in Mandarin Het Nederlandse Race team ontmoet! We hebben veel om bij te praten dus!Veel plezier nog en tot maandag.Kus Jen

  • 20 November 2005 - 16:09

    Opa En Oma:

    Prachtige foto's. Vragen ons aleen af of er nog tijd is om te studeren. Leve de lol.Gisteren je kaart uit Macau gekregen. Hans en Fiona ook. Dank je wel. De brief volgt nog.Gaan zo bij Arjan eten. Jammer dat jij geen tijd hebt. Ymke pas goed op je zelf. Geniet ervan. Groetjes ook Jenny.Zit een leuke verrassing in het pakketje. Maar wat?? Heel veel groetjes van ons. Opa en Oma XXXXX

  • 21 November 2005 - 09:44

    Marie-beth:

    hey ymke, ben je nog goed aangekomen?? heb je je wijn nog opgehaald!!?? was een top weekendje, hopelijk nog een keertje in januarie!??
    x mary

  • 21 November 2005 - 15:49

    Bram:

    Je krijgt de groetjes van Steffie, je kent haar wel als 1 van die Euros..

    Ziet er goed uit!! Jij hebt ook een klein feestpaleisje in Azie ontdekt.
    Zie je binnenkort wel weer ergens in een Bredaas nachtcafe ofzo.

    kus

  • 21 November 2005 - 18:33

    Bannie:

    he lieve ym! Heb je lieve kaartje ontvangen, thanks! Beffie heeft ook haar pakketje ontvangen alleen hebben de Amerikanen haar rookworst eruit gehaald! Kwam gisteren je ouders nog tegen bij de Beurs. Je broertje kan lekker koken, ik heb echt heerlijk gegeten!
    Dikke kus,
    Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 114537

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: