Shanghai, baby! - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu Shanghai, baby! - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu

Shanghai, baby!

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

23 November 2005 | China, Peking

Shanghai, niet een stad die je moet bezichtigen, maar een stad die je moet beleven!De combinatie van de chinese cultuur, architectuur o.a. door de invloeden van de Europeanen en Amerikanen, de modern cuisine, de knusse ambience van the Bund, ultra trendy nightlife, veelzijdige shopping, maken Shanghai tot een van mijn meest geliefde steden!

Met backpack en ticket op zak was ik klaar om Nina en Marie-beth, 2 studenten van hotelschool Maastricht, op te zoeken in Shanghai!Geen rust werd mij gegund, en alle hotspots van deze stad werden geshowd!Effe decadent een wijntje drinken in 't hoogste hotel ter wereld, Jin Mao Hyatt, op de 87e verdieping en genieten van t prachtige uitzicht. 'T nachtleven werd natuurlijk ook niet overgeslagen, hoort ook zeker ook bij cultuur snuiven; trendy clubs, live dj's uit Ibiza, geweldige sfeer en de mango mojito's, moet & chandon en de vuurcocktails maakten 't helemaal compleet. Verder nog een bezoekje gebracht aan de bund tunnel, Pearl Tv tower, Shanghai museum, Huang Pu River, Nanjing road, fake market, People's Square, en om af te sluiten een polonaise met de managers van 't Holiday Inn Downtown!
Na dit weekend ben ik helemaal verkocht aan deze city en plannen om terug te gaan, zijn er zeker!

In Macau zit ik ook zeker niet stil, nog steeds druk met de studie en de examens zitten er al weer aan te komen!Het is een ware competitie in de klas, alleen maar strijd wie de beste is!Ze zorgen wel dat we niet stil zitten..respect voor de chinezen!De meeste hebben een full-time baan tot 18.00, van 18.30 tot 21.30 zitten ze in de schoolbanken en daarna werken we aan projecten..zeer ijverig!!

Halloween hebben we er ook al weer op zitten..eindelijk konden de enge pakjes uit de kast worden getoverd!!Voor de chinezen was 't zelfs echt spannend..sommige zagen echt geesten rond de bar zweven!?!In Central China was 't zelfs zo erg in een basisschool, daar deed een jongetje spontaan t licht uit en riep GEEEST in de klas, waarop alle kinderen bang de klas uit rende en op de trap botsten..12 doden!?!?

Ik heb me ook nog meer in de chinese cultuur ingeleefd: traditional chinese birthday party!Gezellig samen met Jenny tussen 30 chinezen, de hele avond: karaoke zingen, spelletjes met dobbelstenen en handje klappen, heineken drinken (!!), en de birthday girl gaat met elk kadootje en de persoon die 't gaf op de foto (nice 30 keer!!Ik heb me maar niet aan de microfoon gewaagd met mijn kwaliteiten, want de chinezen bezorgen je echt kippenvel!!

De East Asian Games in Macau zitten er ook weer op, vergelijkbaar met Olympics maar dan alleen teams uit Oost-Azie. Helaas liet Macau 't een beetje afweten bij de soccer match, met 0-10 ingemaakt door China!Natuurlijk ook naar de hockeywedstrijden geweest, zelfs kennisgemaakt met de hockey coach van Macau. En er is wel een kansje dat ik mee kan trainen, dusse..ook op sportgebied blijf ik actief!

Heel veel liefs YMCA
(jaja weer een nieuwe bijnaam in de collectie, dit was iets makkelijker uit te spreken, thanks to the French people)

Special thanks to Bannie!!Ik droomde al weken over boerenkool, echt super verrasing toen ik 't pakketje opende, vooral de Unox worst was zalig!!

  • 23 November 2005 - 08:16

    Miek:

    Hee Iem!
    Shanghai klinkt helemaal goed zeg! En wat een coole gebouwen! Kun je in Shanghai ook zo goedkoop shoppen? Hoeveel uur per week moet jij eigenlijk naar school? Je hebt gelukkig tijd over om nog leuke dingen te doen! Iem, geniet ervan! Liefs, miek .x.

  • 23 November 2005 - 08:23

    Ria:

    Weer een prachtig verhaal, zag vanmorgen thuis op de comp. en snel doorgestuurd naar m'n werk, en lekker net gelezen op mijn werk. Relaxed nietwaar. Alleen kon de foto's niet geopend krijgen. Thuis maar proberen. Vanavond gaan we naar The Night of the Proms - ook erg leuk. Een hartelijke groet vanuit Veldhoven.
    En Caroline nu ben ik de eerste. HAHAHA!!!!

  • 23 November 2005 - 08:24

    Ria:

    Was toch niet de eerste - kreeg een teletoontje tussendoor vandaar.
    Jammer, alhoewel!!!!!!!!!!!!!

  • 23 November 2005 - 10:36

    Linda:

    Ym!!!
    Wat ontzettend gaaf om weer te lezen zeg!! Ben blij dat mn kaartje is aangekomen uit Dublin, Ik had niet helemaal verwacht dat ie er al zo snel zou zijn!! Je word echt een echte wereldreiziger!! Enne je hebt een superleuk bolero'tje aan op de laatste foto!!
    Dikke kus

  • 23 November 2005 - 14:21

    Nina:

    Hey Ymke!!
    Het was inderdaad geweldig!! En hoe jij het brengt is er nog heeeeel veel vultuur aan pas gekomen ;)!! Ben blij dat je veilig bent thuis gekomen. Voelde me niet optimaal die ochtend zoals je ook wel kon zien. Gelukkig gaat het nu super goed met me, dus geen herbs meer voor mij!!
    Je moet echt nog een keer langskomen, 't was echt super met je!! Dan zullen we jou de trap eens afdragen ;)
    Succes met de studie en keep in touch!!
    Dikke kus en Shang haiene

  • 25 November 2005 - 03:10

    Jen:

    Hey, pssst! Gaaf hoor, volgende keer ga ik mee en mag je me naar alle hot spots van Shanghai slepen!

  • 28 November 2005 - 21:26

    Lisa:

    Ni hau Ymke,
    Thanks for je mailtje, ik mail je van de week terug. Kan niet wachten...
    Hoe zit het eigenlijk met je Chinees?
    Kus Lisa

  • 02 December 2005 - 10:15

    Anja Van Gorp:

    Hoi Inke.Zo te zien en te horen heb je het er erg druk en gezellig.Gaat het goed met de studdie.
    Het is er wel erg mooi hoor.
    Zaterdag komt de buurt weer hier en kom jij zeker aan bod hoor. Ik zie dat je het naar je zin hebt en dat is voor jullie thuis ook een fijn gevoel. Deze vergeetmuts zal je vast feliciteren dan heb ik dat vast gedaan. maak er een leuke dag van. Heel veel groetjes Anja.

  • 02 December 2005 - 18:49

    Joris:

    ha ym!

    nog steeds toppie naar je zin daar zo te lezen!!! Mooie verhalen. Hoe lang heb je nog joh? Voor mij is het nog maar een kleine drie weekjes kak!

    have fun, xx joris

  • 04 December 2005 - 20:00

    Bingmar:

    Piemel! Vette foto's, moest ook erg lachen om die kaart die je aan Bef had gestuurd! Wist je dat de unox worst in Amerika niet door de douane komt? Damn! Maar de boerenkool was prima, ook vanuit de US, Annie bedankt!
    Begin jij ook aan je semester-examens?
    Nou Piem, take care!
    xxx
    Ingmar

  • 04 December 2005 - 22:46

    Befsel:

    Ha liefie!

    Heb zin in zondag!...maandag voor jou!

    x

  • 06 December 2005 - 02:27

    Nina:

    Ymke, bedankt voor de pictures!! Alles goed met de studie?? Hier gaat alles prima de bima. Ben reuze blij met mijn gladde gezichtje en dat heeft zijn vruchten afgeworpen bij ene F.... Als je begrijpt wat ik bedoel!!!
    Xje

  • 06 December 2005 - 02:27

    Nina:

    En niet alleen bij F ;)

  • 07 December 2005 - 20:54

    Hans Elly Marlot Maarten De Wilde:

    Ymke hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag op de 8ste in china dit keer,geweldig om je fotos te zien wat een belevenis weer zeg, een leuke dag toegewenst en nog een mooie tijd daar . groetjes uit Chaam.

  • 08 December 2005 - 04:08

    Lieke:

    Er is er 1 jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat ben JIJ!! Dat vinden wij allen zo prettig jaja... Want vnvnd geef jij een FEEST!! GEFELICITEEEEEEEEERD!!

    Drie verjaardagszoenen, Lieke.

  • 08 December 2005 - 04:15

    Wendy:

    Hey Ymke!

    Gefeliciteerd met je verjaardag!! Maak er wat leuks van en tot vanavond!
    Kus! Wendy

  • 08 December 2005 - 06:35

    Peter En Mieke:

    Lang zal ze leven!
    Lang zal ze leven!
    Lang zal ze leven in de gloria!
    In de gloria!
    In de gloria!
    hiep piep piep hoera!!
    Hiep piep piep hoera!
    Hiep piep piep hoera!
    Ymke van harte proficiat met je 21e verjaardag!
    We wensen je een fijne dag toe met Chinese vlaaj en een heel gezellige avond.xxx

  • 08 December 2005 - 08:39

    Caroline:

    GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!
    Maak er een toffe dag van maar dat zal wel lukken denk ik!!!
    Dikke Kus Lien

  • 08 December 2005 - 11:11

    Margie:

    Gefeliciteerd liefie!!! Vind het heel jammer dat ik je neit kan sms-en maar zo moet het ook aankomen! Maak er een topfeest van. En wat kreeg ik gister in de brievenbus..post uit China! Thanx lieverd vond het heel lief van je en vind de oorbellen heel leuk. En ik zal de mobile-bag eens gaan introduceren in Nederland! Spreek je snel weer kussies

  • 08 December 2005 - 13:06

    Basje:

    YMKE gefeliciteerd! fijne dag.. en drink een biertje van mij :P

    kusje

  • 08 December 2005 - 22:02

    Ria, Guus, Robbert:

    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 21e VERJAARDAG!!!! EEN FIJNE DAG EN HEEL VEEL HARTELIJKE GROETEN VANUIT VELDHOVEN!!!

  • 09 December 2005 - 00:32

    Beffie:

    HAPPY BIRTHDAYYYYYY VANUIT FLAGSTAFF!
    We drinken er één op je...of meerderen ;)

    XXX

  • 09 December 2005 - 18:06

    Poelie:

    GEFELICIFLAPSTAART scheet, hoop dat je een hele leuke verjaardag hebt gehad!liefs x

  • 10 December 2005 - 10:40

    Lama:

    Jongens in een spijkerjackeeeert!! Waar zijn jullie? ;)La'ma waaien, hihi

  • 11 December 2005 - 23:28

    Leooos:

    piemeltjuh!!!
    Ben je helemaal niet vergeten hoor!! Heb nogmaals geprobeerd om op je verjaardag te smsen... Is het berichtje aangekomen? Kreeg nl wel een afleverrapport. Bel je snel! Ben nu nl voor 2 weekjes in Pays-Bas!! Gaan een paar borrels het keelgat in de komende weken... Bolle here I come!! Wanneer kunnen wij weer gaan borrelen???????? Heb je al een precieze datum dat je terug gaat komen? Let me know. Schattie alsnog dus GEFELICITEERD!! Hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx van mij

  • 12 December 2005 - 04:49

    Beffie:

    Mijn oren zijn GLOEIEND rood van 2,5 uur skypen!

    WO I NI!!!!

    XXX

  • 12 December 2005 - 15:17

    Kaatje:

    Hai lieve piemie,
    heb je een leuke verjaardag gehad?? Ik heb je proberen te sms'en, bellen...maar helaas het feest ging niet door.Hoop snel maar even bij te kletsen over de skype. Dikke kus

  • 12 December 2005 - 18:19

    Ingmar:

    GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERD!
    Dat je maar een grote en gelukkige piemel zal worden komend jaar!

  • 12 December 2005 - 19:23

    Befsel:

    Wô aì ní!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Goed he ;)

  • 13 December 2005 - 22:08

    Denise En Ton (Tilburg):

    Hoi Ymke,
    Je moet daar toch een schitterende tijd hebben, een groot feest. Het gaat er nog echt op lijken dat jouw pap en mam door jou de hele wereld gaan zien, want wanneer houdt dit op; er zijn mooiere plekken dan Ned. Gaat het met waar je voor gegaan bent ook allemaal wel, weinig tijd voor zeker!
    Geniet en prettige feestdagen als die daar ook gevierd worden zoals hier.
    Groetjes.

  • 14 December 2005 - 01:12

    Iris:

    He Ymke, wat een verhalen, echt te mooi. Onze droomstage hier in Brisbane zit er bijna op, maar we gaan nog niet naar huis! Van 9 jan. t/m 15 jan. stoppen we nog even in Hong Kong. Kamertje geregeld in het Conrad (staff rate, hihi), dus als je zin en tijd hebt neem even contact met ons op...
    Kus Annick en Iris

  • 14 December 2005 - 08:15

    Thezke:

    Sjang uu kwaj lu!

    (zoiets klinkt "happy birthday" in het Chinees)!
    maar goed! Je feestje was erg geslaagd en dat geweldige spel uit Las Vegas/Flagstaff moeten we zeker vaker doen!

    Groeten!
    Thijs

  • 16 December 2005 - 07:35

    M-B:

    hey ymke, las je berichtje op nina's site. Ik kom zondag naar HK!!! weet nog niet precies waneer we naar macau komen, maar staat wel op mijn planning. Kunnen ff contact houden over de mail, misschien kunnen we nog meeten!
    alles goed voor de rest?? Hier is het nog steeds super, we hebben weer wat feestjes meegemaakt in Bar rouge, jammer dat je er niet was, maare nu word het maar eens tijd om te gaan reizen.. hehe
    tot snel
    kus M-B
    www.mariebeth.waarbenjij.nu

  • 17 December 2005 - 13:35

    Annick:

    He Ymke, hoe is het daar? wij komen je binnenkort opzoeken he! had je berichtje op iris dr site gelezen over die kamer!Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd!!!laat maar een keer wat details achter op mn site of zo! maar ik zie je over een paar weken waarschijnlijk toch! heb er zin in! veel plezier daar! kus annick
    www.annick2.waarbenjij.nu

  • 19 December 2005 - 12:54

    Owner Of A Videoclub:

    Happy birthday Ymke!! Already found a really nice gift, found an interesting video in my collection from you and some other Dutch girls having fun with some Columbians!! Where can I send it to?! Kisses,

    Jairo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 114538

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2005 - 02 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: