Merry Christmas & Happy Newyear - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu Merry Christmas & Happy Newyear - Reisverslag uit Peking, China van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu

Merry Christmas & Happy Newyear

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

20 December 2005 | China, Peking

De tijden van de groene puntige bomen, de flikkerende lichtjes, de betoverende ballen, nepsneeuw, kitsch slingers, de goede voornemens zijn weer aangebroken..
En ja, ook dit gaat aan Macau niet voorbij!!

De straten zien zwart van de hollende chinezen die op 't laatste moment nog kerst inkopen doen, in 't centrum staat een gigantische kerstboom, de straten worden versierd met kerstlichtjes en sneeuwpoppetjes, hotpot als kerstdiner en ondertussen schijnt hier nog heerlijk 't zonnetje..

Sinds mijn laatste uitstapje naar Shanghai, heb ik voornamelijk in Macau rondgehangen en eens even serieus met de studie bezig gehouden!Natuurlijk valt hier nog genoeg te verkennen en te beleven..

Het foodfestival was aangebroken, genietend van al 't slijmerige, glibberige, en pittige eten kennisgemaakt met meerdere Aziatische culturen! Bezoekje aan de ijsbaan gebracht om in winterse sferen te komen..dat was alleen meer ploeteren om vooruit te komen en zoeken naar de ijslaag!

Zuhai is een grote stad grenzend aan Macau, waar de shop liefhebbers, shop verslaafd raken!Dvd's, sieraden, kleding, schoenen..noem maar op alles is hier voor een prikkie te koop!Dat prikkie ligt wel geheel aan je talent: afdingen!!Maar na een paar keer shoppen, kan ik mezelf wel benoemen tot afding koningin!Tactiek:3x zo laag onder de vraagprijs gaan zitten, effe discussieren, de winkel uitlopen..effe wachten en ja hoor vanzelf wordt je dan weer aan je armen naar binnengesleurd, good price deal!!De meest bizarre dingen kom je hier tegen, mannelijke verkopers die hun haar in de shop staan te fohnen, slapende verkopers en van alle kanten wordt er aan je getrokken!Veel van de vrije dagen worden hier doorgebracht, zowel als voor t shoppen als voor de ontspanning; een heerlijke massage, pedicure, manicure is ook niet verkeerd..

De heilige sint heeft ons dit jaar ook niet overgeslagen, op 5 dec. stonden zo maar ineens alle schoenen in de huiskamer goed gevuld..zelfs ons Chinese huisgenootje had ons verrast met een leuk presentje!!
Natuurlijk wordt 8 dec. ook niet zomaar overslagen, ofwel de dag van volwassenheid!!Iedereen nog super bedankt voor alle lieve mailtjes,kaartjes,pakketjes,telefoontjes ik voelde me echt jarig!!S'ochtends verwend met een uitgebreid ontbijtje, en s'avonds stond helemaal in 't teken van de Glitter & Glamour party!!!Hele appartement was versierd, inclusief een zelfgemaakt kerstboom door Jocye en mij van plastic zakken, strijkplank en papier..creatief?!?!Muziek, Drank, Snacks..let's get the party started!T was een erg gezellig feestje, mede dankzij door t roulette spel van Steffie uit Las Vegas, de shotjes vlogen er goed doorheen!!De volgende dag werd t mooi afgesloten met 3 uur lang 't appartement poetsen..!!!

En of we al niet genoeg feestjes hebben gehad, was er door de studentenvereniging een kerstbal georganiseerd!!Op de 26e verdieping van hotel Grandeur zaten we heerlijk te dineren met een prachtig uitzicht, en voor de gezelligheid draaide we ook nog eens rondjes!Dat ik aan eten niks te kort kom de laatste tijd, blijkt wel aan alle etentjes..het kerstball diner was zalig, nog keertje op school getrakeerd op Zwitserse kaasfondue (eindelijk weer zalige kaas), afgelopen zondag hebben we met meeste exchange studenten afscheidsdineetje gehad..overheerlijk Italiaans, en vanavond staat er weer een kerstdiner te wachten met Chinese vrienden, hotpot!Oftwel een grote pan met spicy soep in 't midden om daarin je stukje schapenvlees in te koken en smullen maar...

Ik ga nu toch echt van mijn welverdiende vakantie genieten ;), 't eerste semester is goed afgesloten, alleen nog de tentamens te gaan in januari!Komende vrijdag vertrekken Jenny en ik naar de Filipijnen om daar rond te reizen en met nieuwjaar ontmoeten we andere studenten om tja hoe kan t ook anders...newyear party!!!Dus 't volgende verslag vanaf dit tropische eiland in 2006!!

Ik wens iedereen een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar toe!!

Liefs uit Macau

Ps:Iem is nu ook into Skype, mijn skype naam is iemeltje!Dus voor diegene die keertje willen babbelen..let me know!!

• 20 December 2005 - 17:40

Fam.de Rooij-Gijselhart:

Merry Chrismas and a happy new-year!!!!!!!!!!!!

• 20 December 2005 - 20:01

Bosman ("Big Peter"):

Hi Piemel, all the best in Year 2006 !! Life is beautifull, volgende week naar Las Vegas, op welk nummer moet ik inzetten om mijn vacantie enigszins "terug te verdienen" ? ...so Ymke give me the right number and the winner takes it all (Abba) ! groet Peter

• 20 December 2005 - 21:19

Befsel:

Heerlijk he die bosman...en die moet ik dan 2 weken entertainen! Wish me luck...
    Trouwens...wij hebben ook het roulette spel...oooooooooh...komt helemaal goed!

Dikke Kus Beffie

• 20 December 2005 - 22:41

Mylene:

He Ymke, ook vanuit Dublin een very merry christmas and a fabulous 2006!
    Liefs Mylene

mylenevisser.waarbenjij.nu

• 22 December 2005 - 16:46

Liz:

he piemeltje, wat een mooi truitje is dat toch... en wat een lieve taart heb je gehad!!! ziet er allemaal erg goed uit. fijne vakantie, o wat slim dat je niet voor een stage hebt gekozen, stage = geen vakantie. ga lekker werken met kerst en nog meer werken en stressen dan anders.... liefs

• 22 December 2005 - 19:19

Ingmar:

We zullen wel even zorgen dat de legendarische piemel ook in de USA herrinerd zal worden! Supercool, echt waar! Jij ook een merry X mas enzo, ik vlieg vanmiddag naar Holanda!
    xx

• 23 December 2005 - 02:52

Banaan:

Hey Ym,
    ready to go? De Filippijnen wacht op ons!! Jippie!
    Alle familie en vrienden van Ymke: a merry X-mas and a happy Newyear!
    x Jenny

• 25 December 2005 - 00:59

Thijs:

Ymke!! lekker los gaan in pindaland..

wij zitten nu in apollo bay aan de great ocean road! aardig tjillen hier in australie!!!!

vrolijk kerstfeest!

alaaf

• 25 December 2005 - 16:51

Anja Van Gorp:

Hoi Imke .
    Ik wens je nog hele fijne feestdagen, en vooral een heel goed nieuwjaar, nog heel veel plezier daar, zo ver van ons vandaan.
    Groetjes Don Anja Debbie Nicole.

• 27 December 2005 - 14:43

Thezke:

Je had niks teveel gezegd over Shanghai!Wat een ongelooflijk gave stad! 6 dagen waren nog niet eens genoeg!
    Tot volgend jaar en nog veel plezier op de Filipijnen!

Thijs

• 31 December 2005 - 09:45

Christ/Marlies:

Hoi Iem
    Happy new-year en een fijne vakantie op de Filipijnen en succes met je tentamens in januari.

• 01 Januari 2006 - 00:14

Els & Carine:

Happy New Year!!!
    We hebben er ontzettend veel zin in dat je naar Flagstaff komt. Er worden al veel plannen gemaakt en bereid je voor op een very sophisticated party in the Palms, Las Vegas!!!
    In ieder geval een heel gelukkig nieuw jaar en see you soon!

• 01 Januari 2006 - 09:43

Mylene:

HAPPY NEW YEAR!!!! Liefs, Mylene

• 02 Januari 2006 - 08:44

Anja Van Gorp:

Hoi Imke.
    Een heel gelukkig nieuwjaar,de aller beste wensen,en ook dit jaar alleen maar alle goeds voor jou.
    Wat een leuke foto s van jullie allemaal. Het gaat je goed dat kun je zo zien.Je haar ook erg goed geknipt.Leuk om zo te kunnen en te mogen leven, alleen ben ik blij dat ze dat bij ons niet doen , moet je dan wel erg lang missen.
    geniet er maar van en lees je verhaaltjes wel weer. groetjes Anja.