Iemel goes USA - Reisverslag uit Macau, Macau van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu Iemel goes USA - Reisverslag uit Macau, Macau van Ymke Rooij - WaarBenJij.nu

Iemel goes USA

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

28 Februari 2006 | Macau, Macau

Fuck damn what an awesome trip… Las Vegas, Millshakes, Hamburgers, Grand Canyon, nasty girls, Basketballers, the Dip, grinden, NAU (Nothern Arizona Universtity), Choco Tini’s, Grillz, Fuck the Dealer, VIP arrangement, Sedona, Hummers, cheerleaders….

Na een lange reis via Hong Kong, Korea, Los Angeles landde ik dan eindelijk in Phoenix (Arizona). Nog geen flauw benul dat ik even de halve wereld was overgevlogen, en popelend om mijn buddy, Steffie, weer te zien zette ik voet op Amerikaanse bodem.

De eerste cultural shock kwam al meteen toen ik 't vliegtuig uitstapte..de dunne chineesjes werden ingeruild voor de zwaarlijvige, overal fastfoodketens, k kon alles lezen en verstond weer alles wat ze zeiden en nog 't ergste k kreeg niet zoveel aandacht meer..blond haar en mijn lange benen waren ineens niet meer zo opvallend...

In Phoenix werd 't hele vliegveld bij elkaar geschreeuwd toen Bosman & de Rooij dan eindelijk herenigd werden..wie had dat ooit gedacht!Nog een ritje van 2,5 uur voor de boeg met de scheurbak, Ford Explorer, van Phoenix naar Flagstaff!Alles leek zo uit een film te komen en 't leek nog eens een echte actie film toen we ineens zwaailichten achter ons zaten, voor we 't wisten stond er sheriff met zaklamp door 't raampje te schijnen... meteen heel veel bullshit geluld, Nederlands acentje opzetten, lief glimlachen en met een waarschuwing gingen we weer op pad!En ik was NOG maar een uurtje in the USA..wat stond mij nog meer te wachten!!

Na flink wat te hebben bijgeklets, kon ik de volgende dag meteen weer mijn koffer pakken..Las Vegas, Baby here we come!!Met de NL crew, Steffie, Els, Carine en Ingmar reden we 4 uur lang door de woestijn en ineens vanuit 't niets BAM!! een mega lichtwolk in de verte, Las Vegas was nog maar een paar minuten verwijderd..
Wowwww..Macau heeft nog heel wat in te halen als ze aan Vegas willen tippen..New York, Venetië, de eifeltoren, Egypte..'t is allemaal in één straat te vinden..The Strip!!En wat is er nu gaver dan the strip verkennen in een mega limo, met champagne, music, disco lights..let's get the party started!En dat hebben geweten..clubs waar je niet zomaar binnen komt of veel geld moet hebben, of op de VIP list moet staan, of uren in de rij staan…Mocht 't net ons lucky weekend zijn, meteen werden we uitgenodigd door een soort scout om naar ghostbar te gaan in casino/hotel The Palms, super luxe loungebar met uitzicht over Vegas..waar net die avond Britney Spears ook een feestje gaf!Daarna zijn we ook nog uitgenodigd voor de grootste en bekendste club ook in The Palms, Club Rain..tja wat wil je met 4 echt Hollandse meiden?!?!En om 't nog even af te sluiten, kwamen we ook nog eens in de VIP Room terecht waar de corona's en champagne toestroomde!T kan allemaal in Vegas..achtbanen door hotels, ferrari shops, gondel tochtje door Venetië, cowboy's, duikje in de Arabische wereld van Aladin....
'What happens in Vegas, stays in Vegas'

De rest van de USA trip is Flagstaff onveilig gemaakt, nouja op de meest bijzondere avond dat ik DE Boardwalk (beruchte club'je') ga meemaken..drink ik de meest foute combinatie Tonic + Baileys dusse de rest van de avond heb k niet meer echt meegekregen...
Echt bijzonder, Arizona is woestijn, palmbomen en cactussen maar Flagstaff ligt op 6000 Ft. dat 't er zelfs kan sneeuwen. 't was vooral genieten voor mij, eindelijk frisse lucht, bergen, dennebomen, lage gebouwen..even geen stads drukte!En zelfs 't boodschappen doen was super leuk..echt alles is huge in Amerika..zelfs pakje melk gaat per 3 liter, k keek mijn ogen uit met wat voor producten we normaal ook alweer in een supermarkt hebben liggen..was even vergeten dat er meer was dan rijst en noodles!!

De Grand Canyon kon niet worden overgeslaan, echt machtig als je daar staat..super mooi!Nog bezoekje gebracht aan Sedona, dorpje uurtje rijden van Flagstaff vandaag..maar totaal ander landschap, rood gesteente en bleef me maar verbazen over de strak blauwe lucht..schijnt zelfs dat de M van Mcdonalds hier rood is omdat 't anders afsteekt tegen de bergen en dat is niet toegestaan!Ook zijn de beruchte Choco Tini's geproefd..overheelijke cocktails in ‘t knusse barretje, Charlie’s!

En natuurlijk kan ik een van de belangrijkste hoogtepunten niet vergeten..de NAU (Nothern Arizona University) basketbal wedstrijden!Geloof mij..k had 't idee dat ik midden in een highschool movie zat..cheerleaders (vergis je niet deze zijn niet te vergelijken met die in de highschool movie, keek mijn ogen uit wat voor kunstjes die konden), dans team en niet te vergeten de fanfare!!Met mijn Arizona University shirtje hoorde k er helemaal bij en 2 uur lang schreeuwen..defense, airball..yeahhh come on!!En daarna wordt de droge keel gesmeerd met hoe kan 't ook anders.. alcohol op de beruchte huisfeestjes!

Ik ben ook nog even een Amerikaanse student geweest, les bijgewoond en een dag teambuilding, in touwen hangen, op palen klimmen en vooral veel gelachen.
Aan alles komt een eind en deze geweldige reis werd afgesloten in Phoenix, waar we nog genoten hebben van sushi..om alvast weer te wennen!'t was een super ervaring en natuurlijk speciaal om Stef weer te zien en the real American life mee te maken !!The Euros, special for you.. 't waren echt twee super toffe weken..thanks voor jullie gastvrijheid en lekkere kookkunsten ;)!!

Helaas nu moet ik er toch echt weer aangeloven en zit ik weer in de schoolbanken..drukke periode tegemoet vooral omdat ik mij mentaal moet voorbereiden op de komst van de luitjes de Rooij die in April al weer op de stoep staan!!!

• 28 Februari 2006 - 03:51

Stef:

Mooie woorden meis...heb er niks meer aan toe te voegen (ook niet op de esc site...;)

X

• 28 Februari 2006 - 09:00

Poelie:

Jesusss...dat ziet er echt fantastisch uit !! Ben zó jaloers.. Heb je wel gemist met carnaval(en de borrels )! Gelukkig heb je t filmpje ontvangen! En je chinese buideltje is al veelvuldig in gebruik! Thnx babe ! Succes komende tijd in de schoolbanken! Dikke x

• 28 Februari 2006 - 09:59

Pico:

Piemel WAT VET!!! Niet normaal, en die foto's supermooi! Het was weer een mooi feestje dit weekend, maar helaas doen ze dr in amsterdam niet aan, dus mag alweer naar school yeah! Ga vandaag naar een kamer kijken op het leidse plein dus als dat doorgaat hebben we een mooie partystek voor als je terugbent! Lief ik mis jeee! dikke kus love you

• 28 Februari 2006 - 10:25

Sjannie:

Ha Truusje
    Leuke site. Maar wat bedoel je ,dan komen die van de Rooij WEER. Ticket is snel omgeboekt,hoor. Amerika lijkt ons ook leuk. Veel groetjes uit Goirle

Je lieve moeder!

• 28 Februari 2006 - 11:07

Ria:

Wat een ommezwaai met China, je hebt weer genoten, prachtig verhaal en prachtige foto's. Veel lieve groetjes uit Veldhoven.

• 28 Februari 2006 - 11:19

Christ/Marlies:

Hello Iem,
    Weer een onwijs verslag van je trip in the states veel mooie foto,s en je durft veel op die palen enzo,maar nu weer aan de studie en wachten op je familie die weer zo bij jouw op de stoep staat.

• 28 Februari 2006 - 11:52

Jen:

Ik heb die dip nog steeds niet onder de knie. Ook al heb je het al zóóó vaak voor gedaan. Nog even oefenen dus;) Ziet er allemaal erg super gezellig en bling bling uit!! Komend weekend weer een mini-roulette spel in mini-Las Vegas?:)Om de sfeer erin te houden!

• 28 Februari 2006 - 13:30

Miek:

Ach ja, hier hebben we carnaval.. :-(

• 28 Februari 2006 - 15:53

Liz:

he schat wat een top foto's. cool huisje waar ze zitten van de buitenkant, superlief. nou carnaval was ook vet!! mijn collega's uit amersfoort wisten niet wat ze meemaakten!! lachen man! ben benieuwd waar je volgende trip naar toe gaat! ben het beu op het werk. brrrr veel liefs

• 28 Februari 2006 - 16:02

Dorine:

Hoi Ym,

Te gek he? die vier hebben het niet slecht. Leuk hoor dat je de kans kreeg om er heen te gaan en dat je er ook zo van genoten hebt. Nou steffie nog naar Macau. Maar ja, haar schatkist raakt geloof ik leeg.

groet van de Bosmannetjes

• 28 Februari 2006 - 18:06

Bannie:

Maar wij hebben CARNAVAL!!! haha, steek die maar in je zak!!!!!!
    Las Vegas.. pff.. wat is daar nou aan?

• 28 Februari 2006 - 20:44

Big Peter:

Hi Ymke, let's the good things roll.... Nog verliefd geraakt op een lenige basketball-player van het champions-team van de NAU ?? Kan altijd nog.....
    groet Big Peter

• 28 Februari 2006 - 20:48

Caroline:

Ik heb er geen woorden voor!
    MIjn carnaval was erg geslaagd ook al was ie heel anders dan verwacht!
    Nog bedankt voor je outfit ;)
    Kuss Lien

• 28 Februari 2006 - 22:09

Carine:

wow dat klinkt gaaf, daar wil ik ook heen.....
    We missen je wel hoor, het waren twee super gave weken en zoals besloten over een aantal maanden dan is de reunie in Vegas!!
    Trouwens mijn nieuwe bijnaam is nu echt, niks pedo of ho, het is overduidelijk namelijk mama.... Ze kunnen echt niet zonder me hoor die kids!
    Veel plezier nog in China want nog maar een paar weken en dan is het al voorbij dan vertrek ik al naar het regenachtige london! Heb er trouwens wel zin in, maar ga slet en player zekers wel missen!
    Kus

• 01 Maart 2006 - 03:03

Stef:

IK BEN AANGENOMEN DOOR FOUR SEASONS SCOTTSDALE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 'En we gaan nog niet naar huis...nog lange niet...nog lange niet...en we gaan nog niet naar huis....'

Nu jij nog

• 01 Maart 2006 - 03:04

Stef Weer:

Carine is inderdaad 'mama'...wat gaat er in godsnaam gebeuren met mij en els zonder mama! HELP

• 01 Maart 2006 - 03:54

Bef:

Check onmiddelijk ESC!!!

gne gne

• 04 Maart 2006 - 05:13

Lisa:

Heee Ym
    Shanghai is inderdaad echt supergaaf, je hebt geen woord gelogen! Ik voel me hier al helemaal thuis! Ben net mijn eerste dagen werken achter de rug, maar zodra ik een beetje ben ingeburgerd hier in het St. Regis dan regel ik een tripje Macau alias mini Vegas!
    Succes met alles ik mail je snel even mijn nummer en meer details xxx

• 07 Maart 2006 - 16:38

Martijn:

Heej Ymke,
    De foto's zien er erg goed uit, scheelt ook wel de halve wereld met jouw gedeelte van onze rondreis... :)
    Succes met de laatste maanden studeren in Macau.

• 07 Maart 2006 - 18:33

Joke V.oirschot:

ymke ingrid is 14 dagen weg dus ze kan nog niet reageren ze moet overal mensen gaan ontslaan en dat is niet leuk. je hebt weer een geweldige reis gehad maar nu is het weer blokken en dan weer genieten wanneer de familie komt groetjes joke en horst

• 08 Maart 2006 - 06:43

Benny De Nachtelijke Slaapprater!:

Het is toch zo grappig allemaal hier: een gat in je oor etc. (ik zal de rest niet noemen;))Zaterdag gaan we zekers weer even rouletten en misschien ook nog wel een spa-middagje in het Westin, who knows? Kan het nóg grappiger?
    x de nachtelijke slaap-prater aka Benny

• 13 Maart 2006 - 22:06

Anja Van Gorp.:

He vrolijk beest ben je er weer.Wat een feest om je berichtjes te lezen, Je past ook overal in of het nu sjiek is of gewoon , of je lekker eten krijgt of snelle hap, je past je altijd aan, heerlijk als je zo kan genieten van alles.
    Die de rooitjes hebben er wel zin in hoor, en jij ook ik weet het zeker.
    Veel sterkte met het studeren, dat je dat ook nog moet he; is toch wat he.Hier gaat alles zijn gangetje , zou voor jpou wel heel saai zijn, ben benieuwd of je hier nog aard hebt, geniet er maar van en heel veel groetjes de van Gorpjes.

• 15 Maart 2006 - 05:29

Room A, C & D:

Nog 3 dagen en dan gaan we kapot...CABOS SAN LUCAS, MEXICOOOOOOOO!!!

help...

• 19 Maart 2006 - 13:06

Fanina:

Wow wat ontzettend gaaf man dat je ze hebt opgezocht. Echt niet normaal man. Leuk om te horen dat alles zo goed gaat.

Groetjes en mocht je je binnenkort vervelen, vanaf 2 mei zit ik in Australie!
    xx fanien

• 20 Maart 2006 - 17:33

Joke V.oirschot:

hoi ymke ingrid is nog niet terug dus ze heeft nog niet kunnen reageren

• 21 Maart 2006 - 02:11

Ymke:

Hi Joke!Super bedankt dat je me op de hoogte houdt, ik wacht gewoon nog geduldig af :)!!Ik blijf duimen dat ze me misschien kan helpen!Groetjes

• 21 Maart 2006 - 08:16

Nina:

Hey Ymke!! Hoe is het? Klinkt allemaal goed man! Ik ben alweer terug in Holland, maar denk nog vaak met een wee gevoel terug! Geniet ervan! Dikke kus Nina

• 22 Maart 2006 - 16:40

Keir:

Hey wijffie!!!
    Wat een geweldig verhaal weer.. erg lang hahaha...

Heel cool dat dat allemaal mee heb mogen maken.. Nu is Gamble city Macau peanuts vergeleken met Las Vegas he!!
    Ook heel leuk dat je die basketball games heb meegemaakt en de poes pas er om heen.. is onze IFT match toch heel simpel vergeleken bij dat he?

Hier gaat alles goed.. ik vermaak me wel op Aruba.. alleen ben heel erg ziek geweest voor 1.5 week.. dus ik begin eigenlijk nu pas echt begonnen met stage lopen hihi.

Ik wacht af op je volgende verhaal.

Dikke kus!

• 24 Maart 2006 - 12:03

Lieke:

*kwijl*... AWESOME!!

Liefs xx

• 27 Maart 2006 - 19:44

Liz:

he schatje, kom jij wel gewoon weer naar nederland of ga jij ons ook verlaten net als beffie??? hoe ist met je??

• 28 Maart 2006 - 18:40

Joke Van Oirschot:

Hoi Ymke ik heb ingrid gesproken je moet even een nieuwe email sturen ze heeht hem niet ontvangen t kan een paar dagen duren want ze is nu pas terug en moet nog 150 emails lezen goretjes joke

• 29 Maart 2006 - 14:38

Karin:

Hai lieve piem, heb gisteren mijn gesprekje voor china gehad..ging best goed, hoor het maandag. We moeten dan nog maar snel veel leuke dingen doen in de zomer!! Dikke kus

• 01 April 2006 - 09:34

Thijs:

JAAAAAAAAAAAAAAA!!!

heb je 't gehoord! Er is sinds vandaag 'n FRIETTENT geopend in de Fisherman's wharf bij die Amsterdamse huisjes en ze verkopen bitterballen en frikadellen! YEAH!!!!

Groeten!
    Thijs

• 02 April 2006 - 15:57

Caroline:

Wat hoor ik nu? Blijf je nog een jaar langer?? Misschien?? Nee toch? WE missen je hier hoor! :P
    Kus Lien

• 04 April 2006 - 23:22

Player:

Queensday zal Vegaaaaas worden voor de sletjes...ook niet misselijk!

• 08 April 2006 - 16:31

Joke V,Oirschot:

hoi ymke alles goed is familie goed aan gekomen mamma goed de reis doorstaan heb je al iets van ingrid gehoord ik heb mijn best gedaan gr. joke ook aan je mam en pap van anita en joke

• 08 April 2006 - 17:23

Vincent:

Hallo familie De Rooij!
    Laat eens iets van je horen vanuit het verre China.
    Namens de collega's van de CCU, Vincent .

• 10 April 2006 - 15:16

Anja Van Gorp.:

Hoi Ymke.
    Ik ben weer eens te laat natuurlijk om jullie fam goede rijs te wensen.en natuurlijk jullie mam een hele fijne verjaardag te wensen. ik hoop dat je dit nog een betje op tijd leest.Jullie allemaal veel plezier daar, en hoop je binnekort toch nog even te zien.Heel veel groetjes Anja.

• 10 April 2006 - 17:01

Joke V. Oischot:

sjannie van harte gefeliciteert met je verjaardag van joke en anita hanneke hopelijk lees je dit bericht nog een vraag wij moeten naar een avond van sint joep verplicht anita en ik gaan op 9mei moeten we jouw ook op die datum zetten het kan ook op 16 mei of 19 mei dat is op vrijdag nog heel veeel plezier met z,n allen

• 11 April 2006 - 02:18

Fam. De Rooij:

Hi Joke!Bedankt voor de felicitaties en ook voor de hulp om contact te krijgen met Ingrid, k heb al iets van haar gehoord!En Sjannus vind 9 mei wel een mooie datum!Ze hebben 't erg naar hun zin en echt een super ervaring..vanavond begint 't grote avontuur naar 't binnenland van China!!Groetjes

• 11 April 2006 - 02:23

Fam. De Rooij:

Hey CCU Collegaatjes!Hier kort berichtje vanuit 't warme, indrukwekkende China!Veel drukte, 460.000 inwoners op 27km2!!Vanavond beginnen we aan ons avontuur in 't binnenland van China..werk met zin!Groetjes

• 11 April 2006 - 16:53

Ccu:

Zijn errug benieuwd naar de nieuwe verhalen, zal vast erg gaaf zijn..
    Veel plezier samen en niet allemaal daar blijven he?!

• 11 April 2006 - 17:19

Ria En Guus:

Sjannie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet, ben benieuwd hoe alles gaat met jullie daar, nog een hele fijne vakantie.
    Bij ons nog alles kloten, vannacht bij Marjolein en Paul ingebroken en met het werk van Guus steeds slechter. Wanneer gaat het roer hier om, ik hoop voortzo.
    Veel lieve groetjes van ons alles uit Veldhoven!!!

• 17 April 2006 - 18:22

Pico:

Schatje!! heb je al wat gehoord over je baantje? Wat zijn je plannen nu? Heb het uitgemaakt met christoph, te ver weg! Morgen nieuwe date, hou je op de hoogte!! :) dikke kus love you